پذیرش ۱۲ هزار نفر در کنکور دکتری/ نتایج یکشنبه اعلام می گردد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

پذیرش ۱۲ هزار نفر در کنکور دکتری/ نتایج یکشنبه اعلام می گردد

پذیرش 12 هزار نفر در کنکور دکتری/ نتایج یکشنبه اعلام می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ را اعلام کرد و گفت: این ظرفیت با توجه به پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی حدود ۱۲ هزار نفر تعیین شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی  افزود: ظرفیتی که برای این دوره پذیرش در دوره دکتری نیمه متمرکز از سوی دانشگاه ها اعلام شده است ۱۱ هزار و ۹۸۰ نفر است که نسبت به سال قبل حدود ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: ظرفیت در دوره سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که در نهایت پس از اعمال مرحله تکمیل ظرفیت تعداد ۱۱ هزار و ۳۴۴ نفر قبول شدند.

خدایی خاطرنشان کرد: البته ممکن است در این دوره نیز پس از طی مراحل آزمون، مرحله تکمیل ظرفیت نیز داشته باشیم که در آن زمان تعداد قبولی ها افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: هزینه نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاهها اعمال می گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دربارهٔ زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سال ۹۳ اظهار داشت: نتایج آزمون در روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۳ از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش اعلام می گردد.

 کنکور دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۸ گروه آموزشی و ۲۶۷ کد رشته امتحانی با تعداد ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ داوطلب که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۲۳۴ نفر زن و ۱۳۸ هزار و ۱۲۷ نفر مرد بودند در صبح جمعه ۱۶ اسفند ۹۲ در ۵۳ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.