پذیرش ۳۶شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی/ تاسیس پژوهشگاه علوم پزشکی

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری امروز سه شنبه با اشاره به رتبه شانزدهم کشور در تولید علم جهان، افزود: ۳۶ درصد تولیدات علمی خاورمیانه و ۱٫۸درصد مقالات کل دنیا متعلق به ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد مقالات کشور در سال پیش را ۲۱ هزار مقاله ذکر نمود و اظهار داشت: این تعداد در سال جاری به ۳۰ هزار مقاله رسیده است.
 

وی با بیان اینکه کشور در سال گذشته در حوزه پزشکی ۴۲ درصد رشد داشته است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ درصد تولیدات علمی کشور را تامین می نماید ضمن آنکه با انتشار یافتن هزار و ۷۰۰ مقاله ISI به عنون برترین دانشگاه در کشور معرفی شده است.
 

لاریجانی اضافه نمود: علاوه بر این در آنالیزهای پایگاه استنادی ISI دانشگاه علوم پزشکی تهران در ماه ۱۰ سال ۲۰۱۲ جزء برترین دانشگاه پزشکی و غیر پزشکی در دنیا قرار گرفت.
 

وی تولید اریتروپوینتین، مواد پروبیونیک و اینترفروم را از جمله دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه نام برد و اضافه نمود: مجوز راه اندازی ۵ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی تهران  به تصویب رسیده است.
 

لاریجانی از راه اندازی پژوهشگاه علوم پزشکی در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان نمود: مجوز راه اندازی اولین پژوهشگاه علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی شورای گسترش صادر شده است و برنامه داریم که ۴ پژوهشگاه تازه نیز طی سالهای آینده در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اخذ موافقت اصولی راه اندازی شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اضافه نمود: در این جهت پذیرش ۳۶ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه را در دستور کار داریم.
 

وی حوزه فعالیت این شرکتها را تولید دارو، نانو فناوری، کیتهای آزمایشگاهی و موسسات خدمات آموزشی و پژوهشی ذکر نمود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.