پذیرش ۷۵ درصد از نفرات برتر کنکور در این دانشگاه/ تحصیل ۵۰ درصد از رتبه های اول PHD

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

هر ساله ۷۵ درصد از نفرات برتر کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می نمایند.

دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ما خوشبختانه در ورودی های دانشگاه حدود ۷۵ درصد از صد نفر اول کنکور را در دانشگاه پذیرش می کنیم و در خروجی هم به سبب اینکه دانشگاه مسیر آموزش را به طور جدی دنبال می نماید و استانداردهای آموزشی در آن وجود دارد بیش از ۵۰ درصد از رتبه های برتر بوردهای تخصصی و فوق تخصصی را دارد.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد از رتبه های اول PHD این دانشگاه را انتخاب نموده اند و ما به خاطر اینکه از این موج و گروه های آموزشی حمایت کنیم از بیش از ۱۰۰ نفر از نفرات برتر در این عرصه تقدیر به عمل آورده ایم.

لاریجانی در خصوص تسهیلات و جوایز نفرات برتر گفت: ما از بخش هایی که این شرایط را داشته باشند حمایتی به عنوان گرنتی در اختیار بخش قرار می دهیم و از فارغ التحصیلان تقدیر می کنیم.

وی اشاره نمود: این تقدیر در مورد فارغ التحصیلان به صورت حمایت مالی و متناسب با رتبه ای که کسب نموده اند در اختیارشان قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص امتیازات آموزشی افزود: بسیاری از رئیسان بخش های مختلف نیازی به امتیازات آموزشی ندارند ولی بخش دیگری که نیاز به این امتیازات دارند را حمایت می کنیم تا فعالیت های آموزشی خود را گسترش دهند.ده


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.