“پرتغال” کشوری با بیشترین افزایش سطح “مالیات”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد پرتغال در سال ۲۰۲۴ بیشترین افزایش مالیات بر درآمد را اعمال کرده است و این امر رشد اقتصادی این کشور را متاثر ساخته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که از ۳۴ کشور صنعتی، توسعه یافته و ثروتمند جهان از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا و کشورهای مهم اروپایی تشکیل شده است، در گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرد مالیات بر درآمد اشخاص در ۲۵ کشور از ۳۴ کشور عضو این سازمان طی سه سال قبل افزایش یافته است.

این سازمان که باشگاه کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید در بخش دیگر از گزارش ممتاز به نقل از خود در این باره تصریح می‌کند میزان مالیات درآمدهای ناشی از دستمزد در پرتغال در سال قبل بیشتر از دیگر کشورهای این فضای اقتصادی بوده است.

پرتغال به سبب وضع بد اقتصادی باید از میزان هزینه‌های عمومی خود بکاهد و برای رسیدن به اهدافی که از نظر اقتصادی و مالی برای خود در نظر گرفته بود طرح‌های ریاضت‌های اقتصادی شدیدی به اجرا گذاشت.

پرتغال که از سال ۲۰۱۱، از نظر مالی و اقتصادی دچار بحران بی‌سابقه‌ای شده است، مجبور شد برای جلوگیری از ورشکستگی، در چارچوب یک بسته نجات مالی بین المللی، ۷۸ میلیارد یورو از گروه سه جانبه متشکل از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا وام بگیرد.

 پرتغال در ازای این وام، متعهد شد اصلاحاتی را در ساختار اقتصادی خود و از آن جمله طرح‌های ریاضت اقتصادی بی‌سابقه‌ای به اجرا گذارد.

اما افزایش مالیات بردرآمد اشخاص به سبب تاثیرات منفی آن بر وضع زندگی مردم سببات خشم و اعتراض مردم این کشور را فراهم کرده است و درهمین راستا مردم دراین کشور در اعتراض به طرح‌های ریاضت اقتصادی تظاهرات و راهپیماهایی اعتراض آمیزی در سراسر کشور برگزار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، در سال ۲۰۲۴ میزان مالیات‌هایی که از مردم و شرکت‌ها گرفته شد ۴۱٫۱درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد که از نظر درصد ۳٫۵ درصد بیشتر از سال قبل بود .

 افزایش مالیات‌ها در پرتغال در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۰۹ حدود۴٫۹  درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که وظیفه آن، هماهنگ کردن اقدامات و سیاست‌های اقتصادی کشورهای عضو برای تقویت رشد اقتصادی است، در همین گزارش ممتاز به نقل از خاطر نشان می‌کند در سال ۲۰۲۴ میانگین مالیات‌ها و حق بیمه‌ها در کشورهای عضو این سازمان با ۰٫۲درصد افزایش به ۳۵٫۹ درصد رسیده است.

قابل ذکر است،رقم این شاخص در ۲۱ کشور از ۳۴ کشور عضو این سازمان اقتصادی افزایش یافته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.