پرداخت حدود ۳۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کارگشایی

معاون بانک کارگشایی عنوان کرد

بانک کارگشایی در نیمه نخست سال جاری، تعداد ۳۲۶ هزار و ۸۸۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک هزار و ۶۶۴ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۶۳۳ هزار ریال پرداخت کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، غلامرضا خنجری معاون بانک کارگشایی با اعلام این مطلب افزود: تسهیلات اعطایی بانک کارگشایی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶۴ هزار و ۹۹ فقره افزایش داشته است.

وی مهمترین ویژگی تسهیلات بانک کارگشایی را عدم وجود مطالبات معوق برای بانک و دریافت فوری تسهیلات برای متقاضیان عنوان کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند در شرایط عادی در حدود ۳۰ دقیقه، سقف تسهیلات بانک کارگشایی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را دریافت کنند.

به گفته خنجری متقاضیان در ازای ترهین هر گرم طلای ۱۷ یا ۱۸ عیار مبلغ ۷۰ هزار ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر مشتریان در قبال ترهین ۱۴۰ گرم طلای ۱۷ یا ۱۸ عیار، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به ازای هر فرد تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه سررسید تسهیلات قرض الحسنه بانک کارگشایی یک‌ساله است، بدون کف بودن تسهیلات بانک کارگشایی را از خصوصیات آن برشمرد و تصریح کرد: مشتریان به ازای ترهین هر میزان طلا، تسهیلات متناظر با آن دریافت می‌کنند.

خنجری همچنین با اشاره به خدمات دیگر بانک کارگشایی از جمله حراج شمش و مسکوکات طلا بیان داشت: بانک کارگشایی فقط در ماه‌های ابتدایی سال جاری حراج سکه داشته است و تا پایان خرداد ماه تعداد ۱۴۴ هزار و ۸۰۰ قطعه سکه به وزن ۶۰۸ هزار و ۶۳۷ گرم و به مبلغ ۵۱۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال به بازار عرضه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بانک کارگشایی دارای سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه، امیرکبیر) و ۴۱ شعبه در سراسر کشور است.

لازم به ذکر است؛ بانک کارگشایی یکی از واحدهای تحت نظر بانک ملی ایران است. شعبه مرکزی این بانک نیز در میدان محمدیه تهران قرار دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.