پرداخت ریال به‌ جای ارز سپرده‌گذاران ممنوع است

بانک عامل مکلف است عین ارز وصول شده یا معادل آن به سایر ارزهای جهان‌روا (با موافقت متقاضی)‌ را به صورت نقدی (اسکناس) از محل منابع ارزی بانک عامل تامین و به صاحب حساب پرداخت کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به نظام بانکی با تاکید بر اینکه بانکها باید عین ارز وصول شده را به سپرده‌گذاران ارزی بدهند، اعلام کرد: سود متعلقه به حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی مدت‌دار به صورت ارزی محاسبه و‌ پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: دارندگان ‌ارز‌ (اسکناس) می‌توانند ضمن مراجعه به بانک‌های عامل در قالب سپرده‌های قرض‌الحسنه‌(پس‌انداز و جاری) و سرمایه‌گذاری‌(مدت دار)، نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کنند.

چنانچه متقاضی خواهان دریافت سود متعلقه یا بخشی از سپرده مفتوحه بوده یا قصد انسداد حساب را داشته باشد، بانک عامل مکلف است عین ارز وصول شده یا معادل آن به سایر ارزهای جهان‌روا (با موافقت متقاضی)‌ را به صورت نقدی (اسکناس) از محل منابع ارزی بانک عامل تامین و به صاحب حساب پرداخت کند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: اخذ هرگونه تعهد توسط بانک عامل از دارندگان حساب مبنی بر  پرداخت ارز در حد مقدورات و یا معادل آن به ریال جهت افتتاح حساب ممنوع است.

پیش از این، برخی گزارشها حکایت از آن داشت که برخی بانکها ارزهای سپرده‌گذاری شده را به سپرده‌گذاران نمی‌دهند و بر مبنای دلار ۱۲۲۶ تومان، ریال به آنها می‌دهند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.