پرداخت سود حساب ‌های سرمایه‌ گذاری ارزی ، با ارز

بانک مرکزی اعلام کرد : سود متعلقه به حساب‌ های سرمایه‌ گذاری ارزی مدت ‌دار باید به صورت ارزی محاسبه و‌ پرداخت شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بانک مرکزی در بخشنامه‌ ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد : دارندگان ‌ارز‌ (اسکناس) می ‌توانند ضمن مراجعه به بانک‌های عامل در قالب سپرده‌ های قرض ‌الحسنه ‌(پس ‌انداز و جاری) و سرمایه‌ گذاری‌ (مدت دار)، برای افتتاح حساب ارزی اقدام کنند.
اگر متقاضی خواهان دریافت سود متعلقه یا بخشی از سپرده مفتوحه باشد یا قصد انسداد حساب را داشته باشد، بانک عامل مکلف است عین ارز وصول شده یا معادل آن به سایر ارزهای جهان ‌روا (با موافقت متقاضی)‌ را به صورت نقدی (اسکناس) از محل منابع ارزی خود تامین و به صاحب حساب پرداخت کند.
دریافت هرگونه تعهد در بانک عامل از دارندگان حساب مبنی بر پرداخت ارز در حد مقدورات و یا معادل آن به ریال برای  افتتاح حساب ممنوع است.

تسهیلات جدید برای دارندگان حواله‌ های ارزی
بانک مرکزی اعلام کرد : دارندگان حواله‌های وارده ارزی با منشا خارجی می‌توانند برای افتتاح حساب ارزی اقدام کنند.
بانک مرکزی افزوده است : این افراد علاوه بر برخورداری از مزایای پیش‌بینی شده می توانند از محل این حساب برای حواله ارز به خارج کشور برای واردات کالا و خدمات نیز اقدام کنند.

محدودیتی در مرکز مبادلات ارزی برای تامین ارز وجود ندارد
بانک مرکزی اعلام کرد : تامین ارز در مرکز مبادلات ارزی محدودیتی ندارد.
‌معاملات ارزی در مرکز مبادلات ارزی به نرخ مبادله‌ ای و بر مبنای ثبت سفارش‌ های صادره از سازمان توسعه تجارت اجرا می‌شود و در زمینه تامین ارز واحدهای تولیدی محدودیتی وجود ندارد.
در روز هجدهم مهرماه در مرکز مبادلات ارزی ۱۰۲ فقره ثبت سفارش صورت گرفته که با آمار روزهای قبل، ثبت سفارش های‌پذیرفته شده برای تامین ارزبه ۱۷۱۵ فقره رسیده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.