پرداخت طلب پیمانکاران مشکل شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عضو کارگروه حمایت از تولید گفت: با تصویب طرح جدیدی در مجلس، منابع حاصل از فروش اموال دولتی به جای پرداخت به پیمانکاران به خزانه دولت واریز می شود.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، در مورد مصوبه اخیر مجلس برای پرداخت طلب پیمانکاران از محل فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌ها تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم به دولت اجازه داده شده تا از محل فروش سهام یا اموال مازاد، بدهی پیمانکاران را پرداخت کند.

وی افزود: براساس مصوبه اخیر مجلس تحت عنوان طرح حمایت از پروژه های عمرانی و تولیدی که هفته گذشته به تصویب رسید، منابع مالی حاصل از فروش اموال برای پرداخت طلب پیمانکاران  باید به خزانه ریخته شود .

خالقی اظهار داشت:در این صورت ممکن است این مبلغ از حساب خزانه صرف هزینه های جاری همچون پرداخت اضافه حقوق کارکنان، پاداش و یا موارد دیگر شود و به طور اختصاصی به پیمانکاران پرداخت نخواهد شد.

وی ادامه داد:اگر در این مصوبه قید می شد که درآمد حاصل از فروش سهام و املاک دولتی واریز شده به خزانه ، تنها صرف هزینه های سرمایه ای و پرداخت بدهی های دولت شود امیدی برای پرداخت مطالبات  معوقه پیمانکاران باقی می ماند. 

خالقی تصریح کرد: همچنین قرار است بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از محل فروش سهام و اموال مازاد وزارت صنعت تأمین شود که در این زمینه علاوه بر وزارت صنعت، سازمان خصوصی‌سازی نیز باید وارد عمل شوند.

عضو کارگروه حمایت از تولید افزود: هر چقدر سرمایه در گردش از این محل برای بخش صنعت تأمین شود با توجه به افزایش هزینه تولید جوابگو نخواهد بود زیرا قدرت خرید تولید‌کنندگان نسبت به قبل کاهش یافته و برای اینکه به اندازه سال قبل تولید داشته باشند باید دو برابر سرمایه در گردش گذشته را در اختیار داشته باشند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.