پردیس بین‌الملل دانشگاه الزهرا راه‌اندازی می‌شود/۴۶ درصد بودجه جاری دانشگاه پرداخت شده

۲۳م دیماه ،

200-8.jpg

رییس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به وضعیت بودجه، از تصمیم این دانشگاه برای ایجاد پردیس‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این طریق بخشی از درآمد دانشگاه تامین می‌شود.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ بودجه تخصیص یافته این دانشگاه اظهار داشت: تاکنون تنها در حدود ۴۶ درصد بودجه جاری اختصاص یافته پرداخت شده، اما بودجه عمرانی در حد تنها ۵ درصد وعده داده شده است.

وی افزود: بحث کمبود بودجه دانشگاه به طور جدی مطرح است به طور مثال بخشی از حقوق کارکنان در بعضی از ماه‌های قبل را به صورت اخذ وام از بخش‌های دیگر پرداخت کردیم که امیدواریم تا پایان سال با افزایش تخصیص بودجه، مبلغ وام برگردانده شود.

وی دربارهٔ برنامه این دانشگاه برای ارتقای سطح کیفیت، گفت: تلاش شده است تا برای دانشگاه بخش درآمدزایی ایجاد شود که وابستگی به بودجه دولتی کاهش یابد. برای این کار قصد داریم پردیس‌ بین‌المللی ایجاد کنیم تا از این طریق بخشی از درآمد دانشگاه تامین شود.

رییس دانشگاه الزهرا(س) از تقویت رشته‌ها و رشته‌های بین رشته‌ای خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با اخذ مجوز رشته‌های تازهتری ایجاد نموده و نسبت به تجهیز آزمایشگاه‌ها و ارتقای سایر امکانات تلاش کنیم.

خزعلی با بیان اینکه میزان پذیرش دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نسبت به سال قبل افزایش داشته و تعداد پذیرش دانشجوی کارشناسی و تکمیلی به یکدیگر نزدیک شده است، تصریح کرد: سعی شده است تا این روند طی سال‌های آینده به ویژه در مقطع دکتری ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای جذب اساتید متبحر و توانمند، گفت: مطابق با رشته‌های مورد نیاز فراخوان جذب هیات علمی داده شده که اکنون مراحل اداری آن در حال انجام است.

خزعلی دربارهٔ سند راهبردی دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: از اردیبهشت ماه کار بر روی سند چشم‌انداز را آغاز کرده و آن را تنظیم کردیم و ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت فراگیر در دانشگاه انجام شده است، اما هنوز سند راهبردی ۵ ساله تنظیم نشده و تشکیل کمیته‌ای جامع و توانمند در دست اقدام است.

رییس دانشگاه الزهرا در پایان گفت: طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری برای ارتقای کمی و کیفی دانشگاه وجود دارد اما به سبب مشکلات بودجه‌ای نمی‌توان آنها را عملیاتی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.