پردیس شهید‌ باهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان افتتاح شد

۲۶ام بهمن ،

fewf.JPG

دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید‌ باهنر خواهران افتتاح شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حکیمه دانشور در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید‌ باهنر خواهران، شهیدان رجایی و باهنر را طلایه‌داران نهضت معلم عنوان کرد و اظهار داشت: تأسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور افتخاری بزرگ است.

‌دانشور تاریخچه مرکز تربیت معلم را از سال ۱۳۱۴ با افتتاح اولین دبیرستان بانوان مطرح کرد و گفت: از سال ۱۳۵۸ با ایده فکری شهیدان باهنر و رجایی روح تازه‌ای در مراکز دمیده شد و تا سال ۱۳۷۳ در کرمان ۱۰ مرکز تربیت معلم گسترش یافت.

رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان با اشاره به تغییر نام مراکز تربیت معلم به «مجمتع آموزش‌ عالی پیامبر اعظم (ص)» در سال ۹۱ تصریح کرد: اولین ورودی‌ دانشگاه‌های فرهنگیان در سال‌جاری است که دانشجویان باید وجدان معلمی داشته و توجه به صبر و نماز را در اولویت قرار داده تا روح تعهد و تدین در آنان پرورش یابد.

وی با بیان این‌که انتقالی فقط برای ساکنان بومی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: ۱۲۷ نفر از دانشجویان این مرکز به سبب کمبود امکانات به شهرهای دیگر منتقل شدند.

دانشور با بیان اینکه دانشجویان در این واحد دانشگاهی هفت رشته پیوسته و شش رشته ناپیوسته را می‌گذرانند، تصریح کرد: از سال دوم بنا به ظرفیت، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا هم افزوده می‌شود و دانشجویان این مراکز علاوه بر گذراندن ۹ واحد هنری ۳۵ واحد معارف مازاد بر دانشگاه‌های دیگر را می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید‌ باهنر خواهران کرمان دانشجویان تازهالورود با قرائت میثاق‌نامه‌ای در عرصه تعلیم و تربیت پیمان استواری بستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهرام:

    خیلی جالب نیست اصلا چیزی زیادی در مورد دانشگاه وجود ندارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.