پرسپولیس باید با مهدوی کیا بهتر رفتار می‌کرد

۲۴م اسفند ،

فرشاد پیوس دربارهٔ‌ی خداحافظی ناگهانی مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال گفت: در مقطع کوتاهی با مهدی همبازی بودم و در آخرین روزها تصمیم گرفتم پیراهن شماره ۱۷ خود را به مهدی بدهم. آن پیراهن را به خیلی بازیکن‌ها می‌توانستم بدهم اما فکر کردم که مهدوی‌کیا می‌تواند جانشین خوبی برای من باشد. بعد از آن پیراهن من همیشه برای مهدوی‌کیا خوش‌یمن بود و در همان بازی اول یک گل هم با آن پیراهن به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به شخصیت مهدوی‌کیا گفت: او از لحاظ اخلاقی نمونه بود. از نظر فوتبالی هم که با سانترهای زیبا و رفت و برگشت‌هایش و هم‌چنین گلزنی‌های خود همیشه به تیم‌های باشگاهی و تیم ملی‌اش کمک می‌کرد. در آلمان بازی‌های بسیار مهمی انجام داد و افتخارات زیادی در لیگ این کشور به دست آورد. همیشه به دنبال کار خودش بود. برای پیراهن تیمی که در آن بازی می‌کرد ارزش قائل می‌شد و واقعا یک آدم دوست‌داشتنی بود.

پیوس با بیان این‌که از خداحافظی مهدوی‌کیا خیلی ناراحت شدم، گفت: مهدی برخلاف خیلی از بازیکنان که به خاطر پول به پرسپولیس می‌آیند، به عشق این تیم بازی می‌کرد. من واقعا از این خبر ناراحت شدم اما در عین حال خوشحالم که مهدی در اوج خداحافظی کرد. حتما نامهربانی‌هایی با او شده مجبور شده خداحافظی کند.

مهاجم دهه ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به این‌که مهدوی‌کیا هنوز می‌توانست برای تیمش مثمرثمر باشد، گفت: به نظر من الان وقت خداحافظی نبود و مهدوی‌کیا حالا حالاها می‌توانست به پرسپولیس کمک کند. نمی‌دانم واقعا چه دلیلی داشته که او این تصمیم را بگیرد و حتما با او تلفنی صحبت خواهم کرد.

وی ادامه داد: مهدوی‌کیا از خیلی از بازیکنانی که در بازی‌های قبل در زمین بودند می‌توانست بهتر بازی کند. اگر یادتان باشد در زمان ژوزه هم یک‌تنه حریف همه بود و از هافبک وسط گرفته تا دفاع راست و بال راست بازی می‌کرد. در نیم‌فصل اول هم گل‌های ۳ امتیازی می‌زد و پاس‌های خوبی به هم‌تیمی‌هایش می‌داد. این‌که کادر فنی پرسپولیس در چند بازی قبل از او استفاده نکرد اشتباه محض بود. نمی‌دانم حتما ناملایمت‌هایی بوده که مهدوی‌کیا مجبور شده خداحافظی کند اما این برخورد با چنین بازیکنی درست نیست. به نظر من اشتباه کادر فنی و مدیریت باشگاه بوده است.

پیوس در ادامه‌ی گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به این‌ که امثال مهدوی‌کیا به پیراهن تیمشان تعصب داشتند، گفت: بدون شک تا چند سال دیگر بازیکنی مثل مهدوی‌کیا نخواهیم دید. بیشتر بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند فقط به دنبال پول می باشند و این‌که دو ساعت تمرین کنند و به خانه بروند اما بازیکنی مثل مهدوی‌کیا به پیاهنش تعصب داشت. نسل هم‌دوره‌ای‌های مهدوی‌کیا هم که تمام شود دیگر ما بازیکنی مثل آنها نخواهیم دید.

وی با اشاره به این‌که خداحافظی مهدوی‌کیا از لحاظ روحی روانی هم در کار پرسپولیس تاثیر می‌گذارد، گفت: بدون شک مهدی می‌توانست در ادامه‌ی فصل به‌ویژه در جام حذفی به پرسپولیس کمک کند. همه جای دنیا بازیکنان باتجربه را در مقاطع مهم بازی می‌دهند. الان چند هفته است که مهدوی‌کیا نیمکت‌نشین است اما به خاطر حجب و حیایی که دارد هیچ حرفی نمی‌زند. صرف در زمین بودن مهدوی‌ کیا از لحاظ روحی روانی کمک حال پرسپولیس است اما نمی‌دانم چه مسائلی وجود داشته که مهدوی‌کیا را مجبور به خداحافظی کرده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.