پرند گزینه احتمالی پایتخت اداری

جام جم آنلاین: استاندار تهران گفت: گزینه احتمالی برای پایتخت اداری، شهر پرند است چون شرایط بهتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد.

مرتضی تمدن با تایید احتمال انتخاب شهر «پرند» به عنوان پایتخت اداری کشور گفت: این شهر نسبت به سایر گزینه‌های بررسی شده از شرایط بهتری برخوردار است و پیش از این نیز قرار بود شهری در نزدیکی تهران به عنوان پایتخت اداری کشور برگزیده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که براساس ماده(۷۱) شوراها انتخاب شهردار برای شهرری توسط استاندار غیرقانونی است، اظهارداشت: زمانی که مردم شهر ری به نمایندگان شورا رأی دادند به عنوان اعضای شورای شهر تهران رأی دادند، نه اعضای شورای شهر تهران، شمیرانات و شهر ری.

تمدن تاکید کرد: نمایندگان مجلس زمانیکه انتخاب می شوند به عنوان نمایندگان تهران، شمیرانات و شهرری انتخاب شده و در عنوان آنان نیز ذکر می شود بنابراین پس از جدایی ری از تهران شهر ری شورایی ندارد و برگزیدن شهردار توسط استاندار به عنوان قائم مقام شوراها قانونی است. همچنین لیستی برای انتخاب شهردار ری به وزیر کشور ارائه شده و به زودی شهردار این شهر انتخاب می شود.

استاندار تهران با اشاره به اعزام نیروهایی از مدیریت بحران شهر تهران به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، تصریح کرد: این تعداد برای کمک و کسب تجربه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. افشین:

    فقط و فقط راهکارش اینه که به شهرستان ها رسیدگی بشه کارخونه زده بشه طبق جمعیتشون به هر شهرستان بودجه جدا داده بشه تا بودجه اونا به مراکز استان نره یا رسیدگی از طرف بالا بشه کارای اداری هم همش اینترنتی بشه و کاغذ بازی جمع بشه ولا غیر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.