پرهیز از شتابزدگی در پرداختن به آثار علمی بزرگان حوزه

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، خواستار پرهیز از تعجیل و شتابزدگی در پرداختن به آثار علمی بزرگان حوزه و چاپ و انتشار آن ها شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت الله رضا استادی، صبح امروز، یازدهم شهریورماه، طی سخنانی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت “فقیه آگاه” با تاکید بر ضرورت گرامیداشت نام  و یاد شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی گلپایگانی، ابراز داشت: برگزاری این کنگره ها و همایش ها در رابطه با بزرگان حوزه، امر بسیار مهم و بایسته ای است که باید بیش از این ها مورد اهتمام و جدیت مسئولان قرار گیرد.
وی همچنین با بیان این که تدوین آثار بزرگان نیازمند کار های تحقیقی و علمی عمیق است، گفت: اگر بناست برنامه هایی برای این بزرگان، برگزار شود، لازم است که به آثار و کتاب های آنان نیز متناسب با شان و جایگاه آنان، توجه شود؛ چرا که در غیر این صورت، ممکن است کارها بدون محتوای لازم انجام شده و چه بسا توام با آسیب ها و ضررهایی هم باشد.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به این که کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله گلپایگانی با عنوان “فقیه آگاه” به زودی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این مدت باقیمانده شاید تدوین کامل آثار علمی شخصیتی همچون مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی امکان پذیر نباشد.

*تاکید بر دقت در انتشار آثار بزرگان
وی اضافه کرد: اگر قرار است تقریرات بزرگانی چون حضرت آیت الله گلپایگانی به چاپ برسد لازم است که این کار با همراه با دقت باشد.
آیت الله استادی همچنین با بیان این که نباید در کارهای علمی مربوط به بزرگان تعجیل کرد، خطاب به حضار گفت: در کار های تحقیقی پیرامون بزرگان و به ویژه شخصیت والای حضرت آیت الله گلپایگانی عجله نداشته باشید.
وی در خاتمه افزود: ارزش برنامه شما نباید منوط به تهیه چندین جلد کتاب شود ، چرا که برگزاری خود کنگره به بهترین نحو از اهمیت بالایی برخوردار است.  
در ابتدای این دیدار، اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و محسن مسچی ، عضو ستاد کنگره فقیه آگاه، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این ستاد ارایه کردند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.