پرهیز از فعالیت طولانی مدت در هوای آزاد

دکتر ندافی تصریح کرد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی انتظار می رود کیفیت هوای تهران طی یکی دو روز آینده نیز در همین شرایط باقی بماند.

ایسنا: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه کرد: در حال حاضر کیفیت هوا ناسالم تلقی شده و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالخوردگان و کودکان باید از فعالیت سنگین و طولانی مدت در هوای باز خودداری کنند.

دکتر کاظم ندافی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا،‌ شاخص کیفیت هوای امروز تهران ۱۷۵ و آلاینده اصلی ذرات معلق است.

دکتر ندافی تصریح کرد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی انتظار می رود کیفیت هوای تهران طی یکی دو روز آینده نیز در همین شرایط باقی بماند.

وی در ادامه به عموم مردم توصیه کرد: از انجام فعالیت بدنی (ورزش‌های سبک و سنگین و فعالیتهای فیزیکی سخت و دشوار) جدا” پرهیز کرده و کلیه دربها و پنجره‌های محل کار و منزل خود را بسته نگاه داشته و از باز و بسته کردن غیرضروری آنها خودداری کنند.

وی یادآور شد: در صورت استفاده از ماسک آن را بطور کامل به صورت چسبیده و از نفوذ هوا از کنار آن به دهان و بینی جلوگیری شود همچنین بهتر است از وسائط نقلیه عمومی استفاده کرده و از تردد خودروهای شخصی در سطح شهرها که منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شود، جدا” پرهیز شود.

بنا بر اعلام وبدا، ورود سامانه غلیظ گرد و غبار از عراق منجر به تعطیلی مدارس کرمانشاه و کردستان شد و کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران نیز تشکیل شده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.