پرهیز از نگاه ابزاری به روابط عمومی ها/ نگاه مثبت به روابط عمومی ها سبب اثر گذاری مطلوب بر افکار عمومی می شود

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

خبرگزاری آریا-رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پرهیز از نگاه ابزاری به روابط عمومی ها، گفت: نگاه مثبت به روابط عمومی ها سبب اثر گذاری مطلوب آنان بر افکار عمومی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد تقی طباطبایی در جلسه شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی استان هرمزگان که  با حضور مدیران و مسؤولان روابط عمومی این استان در واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به تاریخچه روابط عمومی ها ، علم روابط عمومی را یک علم نوپا در کشور های در حال توسعه عنوان کرد و افزود: جایگاه روابط عمومی در این کشورها متفاوت ، ناشناخته ومعمولا  ضعیف است .
وی با تاکید بر پرهیز از نگاه ابزاری به روابط عمومی ها ، خاطرنشان کرد : این نوع نگاه سبب تضعیف بنیه روابط عمومی و سازمان ذیربط  می شود و می تواند صدمات جبران ناپذیری بر پیکره آن سازمان و ارگان به جا گذارد.
طباطبایی، توجه به روابط عمومی ها را سبب ایجاد نتایج بسیار مهم در اقناع و تبیین افکار عمومی جامعه دانست و افزود: روابط عمومی ها با شفاف سازی عملکرد سازمان ها ، اعتماد مردم را جلب نموده و پل ارتباطی با سایر مراکز فرهنگی ، علمی و… می شوند که می تواند سرمایه های هنگفتی را نصیب آن سازمان در ابعاد مختلف نماید.
وی، خواستار تغییر نگاه مدیران به روابط عمومی ها شد و گفت : نگاه ها باید نسبت به روابط عمومی در جهت مثبت و ارتقای آنان تغییر کند تا اثر گذاری مطلوب آن بر افکار عمومی جامعه بیشتر شود.
طباطبایی با اظهار تاسف از وضعیت کنونی روابط عمومی ها در بسیاری از واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور  اظهار امیدواری کرد با حضور میرزاده  و اعتقاد ایشان به تقویت و گسترش حوزه روابط عمومی ، در آینده ای نه چندان دور شاهد برون رفت از وضعیت نامناسب کنونی باشیم.
وی، ایجاد انسجام در میان روابط عمومی  های سراسر دانشگاه، اصلاح ساختار و شرح وظایف روابط عمومی، برگزاری منظم مجمع روابط عمومی استان، برپایی جشنواره سالانه روابط عمومی دانشگاه و تشکیل دوره های آموزشی ویژه مسئولان را از اولویت های کاری رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با جمع بندی مشکلات این حوزه در استان هرمزگان، گفت: انحلال شورای روابط عمومی ، عدم وجود ساختار و شرح وظایف ، نداشتن روابط عمومی در برخی واحد ها و مراکز، چند شغله بودن مسژولان روابط عمومی، کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز وآموزش در بخش های مختلف روابط عمومی  از جمله مشکلات پیش روی این حوزه کاری است.
در ادامه این جلسه نیز مدیران و مسژولان روابط عمومی های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان دیدگاه های خود، خواستار تقویت روابط عمومی ها در جهت اطلاع رسانی موثر و تنویر افکار عمومی شدند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.