پروازهای خط هوایی تل‌آویو – قاهره در آستانه تعطیلی قرار گرفت

aljazeera74.jpeg

با روی کار آمدن اسلام‌گراها در مصر و کاهش سطح روابط میان این کشور با رژیم صهیونیستی شرکت هواپیمایی “ال‌عال” رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پرواز‌های خود را به مصر تعطیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شرکت هواپیمایی ال‌عال رژیم صهیونیستی که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد: پروازهای هفتگی خود را بین تل‌آویو و قاهره به دلیل زیان‌های اقتصادی زیاد تعطیل خواهد کرد.

مدیر اجرایی شرکت مذکور در نامه‌ای به آویگدور لیبرمن،‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هزینه‌های پروازهای شرکت به قاهره بسیار زیاد است و سالانه به صدها هزار دلار می‌رسد. از این رو شرکت تصمیم گرفته پروازهای خود را به مصر تعطیل کند.

به گفته مدیر اجرایی شرکت ال‌عال، هزینه‌های مراقبت و تدابیر امنیتی جاری در پرواز‌های ال‌عال به قاهره بسیار زیاد است و کمبود مسافر در این خطر هوایی باعث شده که مسئولان شرکت به فکر تعطیلی خط هوایی تل‌آویو – قاهره بیفتند.

ال‌عال از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواسته در صورتی که این وزارتخانه اصرار دارد پروازها میان تل‌آویو و قاهره همچنان ادامه داشته باشد زیان‌های مالی این پروازها را باید بپردازد.

از زمان امضای توافقنامه صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ این اولین بار است که شرکت ال‌عال که مسئولیت دایر کردن خط هوایی تل‌آویو – قاهره را بر عهده دارد، اعلام کرده دیگر حاضر به ادامه پرواز به مصر نیست.

بر اساس توافقنامه صلح کمپ دیوید، خطوط هوایی دو طرف موظفند پروازهایی را میان سرزمین‌های اشغالی و مصر دایر کنند.

شرکت ال‌عال قبل از پیروزی انقلاب مصر دست کم چهار پرواز در هفته میان قاهره و تل‌آویو انجام می‌داد اما بعد از انقلاب این پروازها به دو پرواز کاهش یافت و اکنون نیز اعلام کرده است که حاضر به ادامه این پروازها نیست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.