پروازهای ایرلاین دولتی عراق به کویت از سرگرفته می‌شود

۲۵ام بهمن ،

2-1050.jpg

شرکت هواپیمایی دولتی عراق پروازهایش به کویت را از هفته جاری برای اولین بار از زمان تهاجم صدام به این کشور در سال ۱۹۹۰ از سرمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روابط دیپلماتیک عراق و کویت پس از توافق دو کشور برای تسویه بدهی‌های دوران جنگ و دیدارهای مقامات بلندپایه دولتی بهبود یافته است.

خبرگزاری دولتی کویت در گزارشی اعلام کرد که پروازهای عراق ایرویز به کویت از ۱۶ فوریه پس از ۲۲ سال وقفه از سرگرفته می‌شود.

شرکت هواپیمایی دولتی کویت پروازهایش به عراق را از سر نگرفته است اما یک شرکت هواپیمایی خصوصی کوچک پروازهای مستقیم میان دو کشور انجام می‌دهد.

سرانجام شرکت هواپیمایی دولتی کویت در قبال دریافت ۵۰۰ میلیون دلار غرامت، در ماه دسامبر به شکایت حقوقی علیه عراق ایرویز پایان داد.

این پرونده تنها بخشی از یک اختلاف گسترده در مورد میلیاردها دلار خسارتی بود که کویت بابت تهاجم صدام از عراق مطالبه کرده بود.

تحت توافق عراق و کویت برای پایان دادن به این اختلافات، بغداد به همسایه‌اش ۳۰۰ میلیون دلار به صورت نقدی می‌پردازد و ۲۰۰ میلیون دلار در یک شرکت هواپیمایی مشترک سرمایه گذاری می‌کند و در عوض کویت به شکایت حقوقی علیه عراق ایرویز پایان دهد.

به گزارش رویترز، این شکایت حقوقی مانع پرواز عراق ایرویز به مقصدهای اروپایی به سبب احتمال مصادره شدن هواپیماهایش شده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.