پرونده ۱۶ میلیاردی دانشگاه ایرانیان به مرجع قضایی رفت

دادستان دیوان محاسبات خبر داد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
دادستان دیوان محاسبات کشور از قرار داشتن ۱۶۰۰ پرونده در مرحله تحقیق و تعقیب و دادسرا خبر داد.

تسنیم نوشت: فیاض شجاعی دادستان تازه دیوان محاسبات در حاشیه مراسم معارفه‌اش به برنامه‌های این دیوان برای رسیدگی به پرونده ۱۶ میلیارد تومانی که به حساب شخصی واریز شده بود اشاره کرد و افزود: پرونده اخیری که در مورد برداشت ۱۶ میلیارد تومانی از حساب دولت و به‌نفع شخصی اتفاق افتاده بود، به‌سرعت بررسی شد. دادسرا و دیوان محاسبات ظرف مدت یک هفته آن را رصد، تحقیق و رسیدگی کرد که این مبلغ به‌سرعت به حساب بیت‌المال برگردانده شد. این پرونده از حیث رسیدگی و اعمال مجازات‌های اداری هم دادخواست‌های لازم برایش صادر شده و از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است.

وی در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان پرونده ۱۶ میلیارد تومانی گفت: مجازات آنها هنوز مشخص نیست و باید توسط هیئت مستشاری رسیدگی شود و پس از آن تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ می‌شود. دادسرا وظیفه‌اش در این زمینه تحقیق و تعقیب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده‌های در دست بررسی دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ پرونده در مرحله دادسرا و تحقیق و تعقیب قرار دارد. اما ارزش آنها هنوز محاسبه نشده به‌طوری که هر پرونده مبلغ خاص خودش را دارد و تصمیمات خاص خودش را نیز می‌طلبد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.