پرویز پرستویی در «این سال‌ها که می‌گذرد» از قیصر امین‌پور می‌گوید

۲۲ آبان ،

سینما پرس-گروه تلویزیون/ فیلم مستند «این سالها که می گذرد» به کارگردانی عبدالستار کاکایی در آخرین روز از بزرگداشت این کارگردان در «شبهای مستند» پخش و نقد می گردد.

به گزارش تفسیری سینما پرس به نقل از روابط عمومی شبکه مستند؛ این برنامه که سه شنبه، ۲۳ آبان ماه ، به روی آنتن می رود، زندگی و آثار شاعر معاصر قیصر امین‌پور را در سومین سالمرگش روایت می‌کند که راوی آن نیز پرویز پرستویی است.

تنفس صبح، در کوچه آفتاب، مثل چشمه مثل رود، ظهر روز دهم، آینه‌های ناگهان، گل‌ها همه آفتاب بگردانند، بی‌بال پریدن، طوفان در پرانتز و … از جمله دفاتر شعر قیصر امین‌پور است.
گفتنی است «شبهای مستند» به تهیه کنندگی بابک میزانی، هرشب به جز جمعه ها، ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می گردد.

همچنین مستند «پردیس آجری» ساخته علی اکبر ولدبیگی سه شنبه، ۲۳ آبان مهمان شبکه مستند و برنامه «فانوس» خواهد بود.

«پردیس آجری» روایت متفاوتی است از مسجد جامع اردستان. این مسجد به عنوان اولین مسجد چهار ایوانه ایران نقشی اساسی در انتقال عناصری تکامل یافته معماری اسلامی ایران در سراسر امپراطوری ایفا میکرده است، اوج سازه های این مسجد در دوره سلجوقی و به گاهی است که تزئینات داخلی در هیات آجر کاری، بعنوان خصلت و شناسنامه بنیادین هنر دوره سلجوقی به همه جهان معرفی میشود. بسیاری از الحاقات اساسی مسجد بعنوان برجسته ترین نماد مذهب و سیاست در این مسجد بکار رفته است که هر کدام نماد سمت و سوی تحولات اجتماعی این اعصار است.

گفتنی است «فانوس» با هدف معرفی و پخش بهترین های سینمای مستند ایران هر شب، ساعت ۲۳ از شبکه مستند پخش می گردد.

انتهای پیام/ ب.ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۴۵۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.