پزشکی قانونی ترکیه وجود سم در جسد “تورگوت اوزال” را تایید کرد

۲۲م آذر ،

reuters3-10.JPG

شورای پزشکی قانونی ترکیه پس از انجام آزمایش‌های پزشکی بر روی بقایای جسد رئیس جمهور اسبق این کشور وجود مواد سمی را در جسد وی تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آزمایش‌ها وجود سم را در بقایای جسد “تورگوت اوزال” هشتمین رئیس جمهوری ترکیه نشان داده است اما اعضای این شورا قادر نبودند تا به یک نتیجه مشترک دست یابند تا رسماً مشخص کنند که سم سبب اصلی مرگ وی بوده است یا نه.

این گزارش امروز (چهارشنبه) به دفتر دادستان کل آنکارا که بر این تحقیقات نظارت دارد، فرستاده شد.

“هالوک اینسه” رئیس شورای پزشکی قانونی ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “ان.تی.وی” تمامی ادعاهایی که سبب مرگ هشتمین رئیس جمهوری این کشور را دلایلی جز سم معرفی کرده‌ بودند، رد کرد.

هنگامی که این گزارش از تلویزیون پخش شد بعضی از صاحب‌نظران و مفسران اعلام کردند که این گزارش ثابت می‌کند که سبب مرگ “تورگوت اوزال” به سبب مسمومیت نبوده است.

متخصصان شورای پزشکی قانونی ترکیه نتوانستند به نتیجه نهایی در خصوص سبب مرگ اوزال دست یابند.

آنها اشاره کردند، از آن جایی که موفق نشده‌اند تا مواد سمی را در بقایای جسد رئیس جمهور اسبق ترکیه شناسایی کنند، قادر نیستند که بگویند مواد سمی سبب اصلی مرگ اوزال است.

پس از آنکه تعدادی از شاهدان در خصوص اتفاقهای غیرعادی در روز مرگ رئیس جمهور اسبق که گزاش شده بود از حمله قلبی رنج می‌برد، صحبت کردند، تحقیق در خصوص مرگ مشکوک تورگوت اوزال از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد.

اخیراً دفتر دادستان کل آنکارا حکمی را در خصوص نبش قبر تورگوت اوزال برای آزمایش سم‌شناسی صادر کرد.

تورگوت اوزال ۱۹ سال پیش در سن ۶۵ سالگی در یکی از بیمارستان‌های آنکارا به سبب ایست قلبی در آوریل سال ۱۹۹۳ میلادی درگذشت.

این در حالی بود که وی به عنوان رئیس جمهوری ترکیه در این کشور حکومت می‌کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.