پزشک خانواده مطالبه حق مردم است/ پرداخت های درمان از جیب مردم، کمرشکن است

پزشک خانواده مطالبه حق مردم است/ پرداخت های درمان از جیب مردم، کمرشکن است

علی رغم کمبود بودجه باید پزشک خانواده اجرایی شود چرا که این برنامه مطالبه و حق مردم است.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت گفت:  یکی از مسائل مهم ما درمان است که برنامه پزشک خانواده در غالب یک شبکه در سطح دو و سه به این امر می پردازد.

وی گفت: در حال حاضر ۵ دانشگاه زیر پوشش پزشک خانواده شهری قرار دارند و ۲۵ دانشگاه اعلام آمادگی برای اجرای این برنامه کرده اند. بنابراین مابقی دانشگاه ها یعنی ۱۳ دانشگاه قرار است تا آخر آبان وارد این برنامه شوند.

دستجردی با بیان اینکه بودجه برنامه پزشک خانواده از مسائل مهم است عنوان کرد: بایستی در زیر ساخت های وزارت بهداشت مد نظر قرار گیرد که این مساله مربوط به معاونت راهبردی ریاست جمهوری است. البته باید توجه داشت که علی رغم تمام مشکلات در زمینه بودجه ما این برنامه را اجرایی می کنیم چرا که این حق مردم است و آنها آن را از ما مطالبه می کنند.

وزیر بهداشت یاد آور شد: در حال حاضر پرداخت های هزینه درمانی از جیب مردم کمر شکن است و ۵۴/۵ درصد مردم هزینه های درمانی را از جیب خودشان پرداخت می کنند که با اجرای برنامه پزشک خانواده به زیر ۳۰ درصد می رسد.

** اجرای کامل سند ساماندهی اورژانس ها

وی در ادامه در خصوص اورژانس بیمارستان های کشور تصریح کرد: ما سند ساماندهی اورژانس ها را به طور کامل اجرایی کردیم. بیمارستان هایی که ۳۰ هزار نفر را مراجعه کننده به بخش اورژانس داشته باشند باید پزشک متخصص اورژانس داشته باشند.

وزیر بهداشت افزود: قطعا در بازرسی ها اگر مقیم بودن پزشک اورژانس و کمیته تعیین تکلیف بیماران ظرف ۶ ساعت انجام نشود در ارزیابی ها و رتبه بندی ها این مسائل لحاظ می شود.

وی خاطر نشان کرد: به بیمارستان ها تا آخر شهریور فرصت دادیم تا این امر را اجرایی کنند که بیمارستان های تهران آن را به طور کامل اجرایی کرده اند.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.