پسرها بیشتر از دختران مهاجرت می کنند

از سال ۱۳۵۵ مهاجرت از روستاها به شهر افزایش یافت و یکباره جمعیت شهر ها به ویژه در تهران افزایش چشمگیری یافت. علی اکبر محزون در کافه خبر می گوید که این مهاجرت ها در سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب دو برابر شد و تهران با جمعیت فراوانی رو به رو شد که نتیجه آن تا امروز هم هویدا است.
محزون ادامه می دهد: مهاجرت ابتدا به مرکز استان وبعد به نخست شهر یعنی پایتخت انجام می شود که علت مهاجرت هم در سر شماری ها جستجوی کارو حتی کار بهتر عنوان می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر تحصیلکرده ها و پسران مهاجرت می کنند ادامه می دهد:به علت بافت فرهنگی خانواده ها مهاجرت پسران را راحت تر می پذیرند البته برخی دختران هم که برای ادامه تحصیل بهکلان شهر ها می آبعد از فارغ التحصیلی کمتر به شهر خود باز می گردند.
وی می گوید:طبق آمارثبت احوال استانهای تهران،اصفهان،یزد،مازندران و خراسان رضوی مهاجرت پذیر هستند و استانهای آذربایجان شرقی، کرمانشاه،خوزستان ، همدان و سیستان و بلوچستان هم کمترین میزان مهاجرت را دارند.
به گفته مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، مطابق آخرین آمار‌ها، استانهای مرزی و برخی از استان‌ها مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین میزان زاد و ولد را هم دارا هستند.
متن کامل این گفتگو رااینجا بخوانید.

۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.