پس از سه سال؛ خروج خودروها از استاندارد یورو ۲

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پس از سه سال؛ خروج خودروها از استاندارد یورو 2

پس از سه سال؛
خروج خودروها از استاندارد یورو ۲

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شورای عالی محیط زیست به ریاست دکتر روحانی دوشنبه هفته آینده با موضوع آلودگی هوا تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش ممتازنیوز، محمد رستگاری روز چهارشنبه در نشست بررسی آلودگی هوا که در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: کارگروه کاهش آلودگی هوا از سال ۵۰ در تهران تشکیل می شود اما دلیل اصلی آلودگی تراکم بیش از حد جمعیت است. تهران برای زندگی تنها ۴ میلیون نفر مناسب است در صورتی که ۱۴ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. اگر بهترین سوخت و خودرو را هم بیاوریم این شهر باز هم آلودگی دارد چرا که پتانسیل ایجاد آلودگی در شهر وجود دارد.
به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران سال ۷۹ برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید که در آن سال گاز منواکسید کربن مهمترین عامل آلودگی بود، در سال ۸۲، ۱۶۴ روز ناسالم داشتیم که عامل اصلی آن منواکسید کربن است بود، اما امسال یک روز هم به علت منواکسید کربن آلودگی نداشتیم.
وی افزود: اصل آلودگی هوا غیرقابل انکار است و حتی ما تا سال ۸۹ نمی توانستیم ذرات معلق را اندازه گیری کنیم. در این سال برنامه ۱۰ ساله کاهش آلودگی هوا بار دیگر به تصویب رسید.
به گزارش مهر، رستگاری ادامه داد: روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل در تهران توزیع می شود که تنها ۱٫۵ میلیون لیتر آن استاندارد است، البته وزارت نفت قول داده است سال آینده تمامی سوخت ها به استاندارد یورو ۴ افزایش یابد.
وی با بیان اینکه معضل آلودگی هوا سال آینده هم حل نمی شود افزود: خودروی صفر کیلومتر پس از سه سال از استاندارد یورو ۲ خارج می شود و متاسفانه ما تعداد زیادی خودروی فرسوده داریم.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از تشکیل شورای عالی محیط زیست خبر داد و گفت: دوشنبه هفته آینده به دستور دکتر روحانی شورای عالی محیط زیست تشکیل می شود که مهمترین موضوع در دستور کار آلودگی هوا است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.