پشتیبانی دولت نوسانات مسکن را آرام کرد

 باقر میلانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه سرمایه ها در جامعه بین سه قطب اقتصادی در گردش است گفت: نقدینگی سرگردانی که در جامعه وجود دارد این ۳ قطب اقتصادی ارز، طلا و مسکن در گردش است و با احتساب نرخ سودهی بیشتر در آن بخش وارد می شود.

این کارشناس اقتصادی تحولات اخیر بازار مسکن را سینوسی عنوان کرد و افزود: خرید و فروش در بازار مسکن طی چند سال اخیر با افت و خیز فراوان مواجه بوده است که در سال های ۸۶-۸۵ شاهد رشد نجومی قیمت ها و به تبع آن افزایش ساخت و ساز و انباشته شدن مسکن بودیم. بنابراین در حال حاضر در رابطه به ساخت و ساز و عرضه آن در بازار دچار مشکل نیستم، بلکه رکورد در بازار مسکن متوجه عرضه و تقاضا است.

میلانی خاطر نشان کرد: عده ای برای سودآوری در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده و با سوداگری در این بخش، بازار را ملتهب میکنند از طرفی نیز عده ای متناسب بانیاز خود وارد بازار عرضه و تقاضا می شوند اما به دلیل بالا بودن قیمت ها قادر به خرید خانه نمی شوند.

وی پشتیبانی دولت را در این خصوص تأثیرگذار عنوان کردو اظهار داشت: دولت با اجرای مسکن مهر تا حدودی موفق به حل مشکل مسکن برای خریداران واقعی که توان خرید مسکن در بازار را نداشتند، شد و توانست بسیاری از تقاضاها را از بازار خارج کند.

بنابراین پشتیبانی دولت می تواند تا حد زیادی به اقتصاد کشور از جمله مسکن کمک کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.