پشت پرده خریدهای میلیاردی باشگاه پرسپولیس ؛ رویانیان از منابع مالی پرسپولیس می گوید

خبرگزاری آریا – مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در مراسم جشن شعبانیه در حضور پیشکسوتان، هواداران، بازیکنان و کادر فنی گفت: فوتبال یک بازی است، برای آن بازی، زندگی، اخلاق و انسانیت را نبازید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار محمد رویانیان که امروز در جشن اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام حسین (ع) در مجموعه ورزشی درفشی فر در حضور هواداران، نمایندگان رسانه های گروهی و اعضای تیم سخنرانی می کرد، صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: خداوند تمام نعمت و رحمت خود را گذاشت تا کودکی متولد شود که نامش را حسین (ع) گذاشتند. امروز روز ولادت امام حسین (ع) است که رحمت واسعه الهی است و همه نعمت های خدا در او جمع شده است. خدا هر چه از خوبی بود به این نام بخشید و این نام را هم به دنیا بخشید تا همه دنیا نجات پیدا کند. امام حسین (ع) برای مسلمان و غیر مسلمان کشتی نجات است چرا که خداوند همه عشق، رحمت و نعمت خود را در او متجلی کرد و ما اینجا جمع شده ایم تا در کنار عاشقان امام حسین (ع) این میلاد را جشن بگیریم.
وی سپس با اشاره به اینکه پرسپولیس برای اقتدار خود مبارزه می کند اما کسب عناوین قهرمانی و جام ها را به هر قیمتی نمی خواهد، ادامه داد: قهرمانی در سایه عشق، وحدت، ایثار و همبستگی ما به دست خواهد آمد. امروز به بعضی اعلام می کنم؛ آن جامی که برایش هزار کار انجام می دهید، به دست آمدنش به هر شکل، ارزشی ندارد. با صراحت می گویم در این مدت خیلی چیزها دیدم و هیچ باکی ندارم که از آنها بگویم. ما هیچ چیز نیستیم که بخواهیم از خودمان دفاع کنیم اما از پرسپولیس دفاع می کنم. اگر در رسانه ها حرف زدم و اعتراض کردم برای دفاع از تیم و ۳۰ میلیون هوادار آن بود. به خودم هر چه بگویند، بدترین اتهام ها را بزنند، حرفی نمی زنم، اما نمی توانم در مقابل اتهام علیه پرسپولیس سکوت کنم.
مدیر عامل پرسپولیس افزود: قهرمانی این است که بازیکنان ارزشمند و با اخلاق، هواداران با ارزش و وفادار داشته باشید و یک باشگاه و تیم با شخصیت بسازید. ما برای قهرمانی تلاش می کنیم ولی خودکشی نمی کنیم. پرسپولیس با سابقه اش، با این هوادارانش از صدها و بلکه هزاران جام بالاتر است. ما پیش از آنکه دنبال قهرمانی باشیم در تلاش برای اقتدار پرسپولیس هستیم. آنچه برای رسیدن به این هدف لازم انجام می دهیم و پس از آن به مبارزه سالم و یک رقابت جوانمردانه فکر می کنیم. ما پرسپولیس قهرمان هستیم، نمی خواهیم قهرمان بشویم، بلکه قهرمان هستیم.
رویانیان ادامه داد: بخواهیم یا نخواهیم، گذشته ۵۰ ساله این باشگاه و آینده ای که به امید خدا به بهترین شکل برای همطراز شدن با باشگاه های جهانی رقم می خورد، همان قهرمانی واقعی است که باید به آن برسیم. عنوانی که امروز باشد و فردا نباشد آن چیزی نیست که ما به دنبالش هستیم. پرسپولیس قهرمان بود، هست و خواهد ماند، حتی اگر جام نگیرد.
مدیر عامل سرخپوشان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: پرسپولیس با این هواداران بهترین جام را دارد. مهدی مهدوی کیا و علی کریمی که از محبوبترین بازیکنان هستند، جام های پرسپولیس به حساب می آیند. بازیکنانی که آمده اند، هر یک به تنهایی یک جام برای من و پرسپولیس هستند و به عشق اینها و هواداران است که در پرسپولیس کار و زندگی می کنیم، نه برای اینکه جام بگیریم.
وی ادامه می دهد: از امام حسین (ع) یاد بگیریم که به هم توهین نکنیم و با هم برادر باشیم. پهلوانانه ببازیم تا مثل تختی در صورت شکست هم مورد استقبال مردم باشیم. من خادم هواداران پرسپولیس هستم و تمام داشته پرسپولیس همین هواداران هستند. من به دنبال هیچ پست و مقامی نیستم و نمی خواهم در هیچ انتخاباتی شرکت کنم. فقط از یک جا حقوق می گیرم. یک ریال هم از جای دیگری وارد زندگی من نشده است اما اگر برای دیگران فقط جام گرفتن اهمیت دارد، پیشکش آنها تا شاید دست از سر ما بردارند.
مدیر عامل پرسپولیس در ادامه با اشاره به مذاکراتش با دنیزلی خاطر نشان کرد؛ تا دیروز برای آقای دنیزلی صبر کردیم. چون او عاشق پرسپولیس بود. این را وظیفه انسانی خودم می دانستم. او با تمام وجودش پرسپولیسی است. دنیزلی دوست داشت که بیاید اما مشکل داشت، از او خواستم وقتی با هم صحبت می کنیم در کنار خانواده اش بنشیند و پاسخ مثبت یا منفی را محکم بگوید. متاسفانه او به خاطر خانواده اش نتوانست کنار ما باشد. او هم خواهد آمد تا خود در اینباره با هواداران صحبت کند.
رویانیان سپس با اشاره به مسائلی که این روزها در ارتباط با خریدهای باشگاه علیه پرسپولیس مطرح می شود، گفت: زمانی که دیگران در دعوا با یکدیگر بودند ما از راه های قانونی دنبال جمع کردن منابع مالی بودیم. چون فکرمان درست کار می کرد.
وی افزود: من به آقایان می گویم زمانی که شما دنبال اختلافات بودید ما از طریق وام، قرض الحسنه، اسپانسرها و تجارت با شرکت های اقماری در حال تهیه سرمایه لازم بودیم. در حال حاضر در اربیل و مالزی شرکت های اقتصادی راه اندازی کرده ایم. در دیگر کشورهای همسایه هم مشغول به کار هستیم که در زمان خود اعلام می شود. شرکت هلدینگ پرسپولیس به زودی معرفی می شود و ما کار اقتصادی قانونی و شرعی می کنیم.
سردار رویانیان در بخش دیگری از صحبت هایش ادامه داد: می گویند بازیکنان به خاطر پول به پرسپولیس آمده اند ولی اینطور نیست، آنها این تیم را دوست دارند. شهاب گردان خودش با من صحبت کرد و می گفت: به عشق کریمی، مهدوی کیا و ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیسی می آید، نه فقط به خاطر پول. به پرسپولیس اتهام می زنند در حالی که بازیکن در حال صحبت با من بود که مدیر عاملی به او زنگ زد و گفت: «۲۰۰ میلیون تومان بالاتر از پرسپولیس می دهیم و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت فسخ قرارداد را می دهیم.» اما بازیکن در همان لحظه گفت: عشق من پرسپولیس است و من دیگر پرسپولیسی شده ام.
رویانیان در پایان گفت: نمی دانم چرا به بازیکن ملی چه پرسپولیسی و چه استقلالی که تمام وجودش را برای اقتدار ایران اسلامی می گذارند اینگونه اتهام می زنند. به همه اهالی و دست اندرکاران فوتبال می گویم: فوتبال یک بازی است، برای آن، بازی زندگی و اخلاق و انسانیت را نبازید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.