پشت پرده نظرسنجی‌ها به نفع «سارکوزی» لو رفت

این گروه ضد فساد از اشخاص ناشناس و شرکت هایی که برخی نظرسنجی ها را برگزار کرده اند شکایت کرده است که یکی از آنها سارکوزی است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، نیکلا سارکوزی که در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به وسیله فرانسوا اولاند شکست خورد، در ماه ژوئن مصونیت خود را در برابر تعقیب و پیگرد قضایی از دست داد و اکنون با انبوهی از تحقیقات قضایی در باره فساد و نقض مقررات تامین بودجه مبارزات انتخاباتی روبرو است.

گروه ضد فساد آنتیکور از اشخاص ناشناس و شرکت هایی که برخی نظرسنجی ها را برگزار کرده اند شکایت کرده است که یکی از آنها سارکوزی است. در شکایتی که تسلیم مقام های قضایی شد آمده است که برخی از نظرسنجی های که دستور اجرای آنها داده شده برای منافع خصوصی سارکوزی بوده و بنابراین سوء استفاده از بودجه همگانی به شمار می رود.

این شکایت به قراردادی به ارزش سه میلیون یورو اشاره می کند که از طرف دفتر سارکوزی با شرکت “پابلیفکت” برای نظرسنجی و مشاوره بسته شده است. این شرکت در مالکیت ژرژ، پسر پاتریک بویسون مشاور رییس جمهوری وقت بوده است.

انتیکو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ شکایتی علیه سارکوزی ارایه کرد اما به دلیل مصونیت رییس جمهوری پیگیری نشد. سارکوزی از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری عمدتا خود را از مرکز توجه عموم دور نگهداشته ، اما حامیان وی می گویند ممکن است روزی به صحنه سیاست بازگردد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.