پلمپ ۳۱ دفتر شرکت های هرمی

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیروی انتظامی، از پلمپ۳۱ دفتر فعالیت های هرمی در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: با شدت عمل نیروهای انتظامی در تهران، فعالیت این شرکت ها بیشتر به استان ها و مناطق اطراف تهران سوق پیدا کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ امیدی در نشست خبری افزود: در این مدت ۱۳ دفتر شرکت های هرمی در استان البرز به ویژه در کرج، ۶ دفتر در تهران، ۵ دفتر در مازندران، ۴ دفتر در منطقه انتظامی غرب تهران (رباط کریم و شهر قدس) ۲ دفتر در اصفهان و یک دفتر در گیلان شناسایی و پلمپ شد.
وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ پرونده شکایت در زمینه شرکت های هرمی رسیدگی شده است، گفت: بیشترین شکایت های مردمی از این شرکت ها در تهران، اصفهان و البرز ثبت شده است.
سرهنگ امیدی با اشاره به شکایت ۵۱۸ مالباخته افزود: تاکنون حدود هزار مظنون به فعالیت در شرکت های هرمی دستگیر و برای ۴۶ درصد آنان که علاوه بر عضویت زیرشاخه داشته اند، قرار قانونی صادر شده است.
وی به یکی از این پرونده ها به نام گاوانت اشاره کرد و گفت: این شرکت که در اصفهان فعالیت می کرد، خرداد امسال شناسایی و منهدم شد و ۲۲ نفر از افراد آن که ۷ نفرشان از پایه گذاران این شرکت جدیدالتاسیس بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ امیدی افزود: در این شرکت جدیدالتاسیس ۸۳ هزار نفر عضویت داشتند.
رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیروی انتظامی با اشاره به تمرکز این شرکت ها در اطراف تهران به ویژه کرج، اسلامشهر، رباط کریم و ورامین گفت: شیوه این کلاهبرداران همان شیوه های قدیمی است و اعضای خود را به بهانه کاریابی و بازاریابی در دفاتر خود متمرکز می کنند.
وی افزود: اعضای این شرکت ها نیز به بهانه های اجازه منزل و کار، از والدین خود طلب وجه نقد می کنند.
سرهنگ امیدی از خانواده ها خواست در زمینه واریز مبالغ وجه نقد به فرزندانشان با حساسیت بیشتری عمل کنند تا دچار وضع مالباختگان شرکت های هرمی که امیدی به بازگشت سرمایه هایشان ندارند، نشوند.
رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا گفت: فرزند یکی از اهالی تبریز که به امید کاریابی به تهران آمده بود در دام این شرکت ها افتاد .
سرهنگ امیدی افزود: این فرد در یک مرحله از خانواده اش ۶ میلیون تومان پول درخواست می کند و پس از ۶ ماه بی خبری خانواده از وی و طرح شکایت مشخص می شود که وی در یکی از دفاتر شرکت های هرمی در غرب تهران (رباط کریم) مشغول فعالیت است و با شناسایی این دفتر ۴۰ نفر دستگیر می شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.