پلیس استرالیا پس از ضرب و جرح دونوجوان ،حفظ آرامش را خواستار شد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
پلیس استرالیا روز دوشنبه پس از ماجرای تیراندازی به دو نوجوان بومی در سیدنی خواستار حفظ آرامش شد و ضمن تکان دهنده خواندن این رویداد اعلام کرد باید ابعاد آن به دقت بررسی شود.
تصاویر حمله پلیس استرالیا به یکی از این دو نوجوان که خودرویی را ربوده و بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود بسیار تکان دهنده بود و پلیس وی را در حالی که به شدت خونریزی داشت مورد ضرب و جرح قرار داد.
مارک مورداک معاون کمیسر پلیس ایالت نیو ساوت ولز در مصاحبه با رادیو ای بی سی گفت : « حفظ آرامش اهمیت زیادی دارد. تصاویر این رویداد برای هیچکس خوشایند نیست اما باید به دقت مسئله را بررسی و سپس قضاوت کنیم. »
این تصاویر هنگامی گرفته شد که این دو نوجوان مظنون روز شنبه پس از سرقت یک دستگاه خودرو ، زنی را زیر گرفتند و
که این مسئله پلیس را به تیراندازی واداشت.
دو نوجوان از شش نوجوانی که در خودرو بودند و چهارده و هجده سال سن داشتند از ناحیه سینه ، بازو و گردن هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.
در این تصاویر یکی از زخمی ها پس از بیرون کشیده شدن از خودرو به سرعت با برانکار منتقل شد اما پلیس نوجوان دیگر را روی زمین کشید و در حالی که خونریزی داشت بارها هدف مشت و لگد قرار داد.
پدر این نوجوان در مصاحبه با رسانه های استرالیا گفت : « پسر من گناهکار است اما نمی توانم رفتار وحشیانه پلیس را در برابر وی توجیه کنم زیرا پسرم در آن وضع هیچ تهدیدی برای پلیس نبود. »
حال این دو نوجوان زخمی وخیم گزارش شده است.
پلیس استرالیا تحقیقاتی درباره این رویداد آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی ، همراهان این دو نوجوان از جمله یک مرد بیست و چهار ساله و سه نوجوان سیزده ، چهارده و شانزده ساله از بومیان استرالیا بودند و نگرانی ها درباره تکرار شورش و ناآرامی های سال دو هزار و چهار که با مرگ یک نوجوان آغاز شد ، شدت گرفته است.
۱۰۶/۱۳۱

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.