پلیس فتا به بازیگران و ورزشکاران عضو فیس بوک هشدار داد

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به بازیگران و ورزشکاران عضو فیس بوک در رابطه با سوء استفاده از تصاویرشان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در زمینه هتک حیثیت در پلیس فتا گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند چرا که آبروی از دست رفته پس از یک عمل مجرمانه قابل جبران نیست.

سرگرد علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت:‌ برخی از افراد با سهل انگاری، تصاویر خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که این امر به برداشت تصاویر و سوء استفاده از آنها منجر می شود.

وی به تشکیل پرونده‌های متعدد و سوء استفاده از این گونه تصاویر در پلیس فتا اشاره کرد و ادامه داد: گاهاً بعضی از تصاویر افراد که عموماً تصاویری رسمی هستند، برداشت شده و به صورت مونتاژ و بسیار نامناسب و مستهجن در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

سرگرد نیک نفس اظهار داشت: انتشار مطالب در قالب تصاویر مستهجن عموماً برای بازیگران، ورزشکاران و یا با انگیزه انتقام‌جویی سرقت و سوء استفاده انجام می‌شود، در حالیکه در فصل ۵ جرایم رایانه‌ای این موضوع به عنوان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و مجرم به مجازات و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این نوع جرایم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه مجرم با آبروی فرد سر و کار دارد؛ به عبارتی با اجرای حکم برای مجرم هیچ مشکلی از قربانی حل نخواهد شد و آبروی از دست رفته وی بازنخواهد گشت لذا ضروری است افراد دقت داشته باشند تا از انتشار تصاویر خصوصی در فضای اینترنت خودداری کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.