پناهی و میرطهماسب نامزد اسکار ۲۰۲۲ شدند

۱۴م آذر ،

سینماپرس/گروه سینما:آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا که مسئول برگزاری جوایز اسکار است، روز قبل فهرست اولیه ۱۵ فیلم را به عنوان نامزدهای بهترین اثر مستند اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس اعضای آکادمی اسکار از میان نامزدهای اولیه، ۵ فیلم را روز دهم ژانویه به عنوان نامزدهای نهایی بهترین مستند جوایز اسکار ۲۰۲۲ انتخاب خواهند کرد.

در میان فهرست ۱۵ اثر مستند نامزد اسکار، فیلم‌های «خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم»، «در جست‌وجوی مرد شکری»، «جنگ نامرئی»، «اتاق انتظار»، «شیاد»، «پنج دوربین شکسته»، «دروازه‌بانان»، «چگونگی نجات از طاعون»، «جنگ نامرئی»، «به دنبال یخ» و «قُلدر» حضور دارند.

هشتادو پنجمین مراسم سالانه اعطای جوایز اسکار روز ۲۴ فوریه ‌۲۰۲۲ در سالن تئاتر «دالبی» لس‌آنجلس برگزار خواهد شد که همزمان در ۲۲۵ کشور جهان به صورت مستقیم پخش می‌شود.

فیلم «این یک فیلم نیست» ساخته مجتبی میرطهماسب و جعفر پناهی که پیشتر در جشنواره کن اکران جهانی شده بود و در جشنواره صوفیه بلغارستان جایزه ویژه یونسکو را دریافت کرده بود هم در این لیست قرار دارد.. این فیلم در حالی به جشنواره های خارجی فرستاده شد که پناهی بنابر حکم دادگاه انقلاب اسلامی ممنوع الخروج و ممنوع‌الکار است.

سینمای ایران که سال قبل برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی برای «جدایی نادر از سیمین» شده بود، امسال به رغم انتخاب فیلم «یه حبه قند»، بنابر نظر مسئولان سینمایی وزارت ارشاد مبنی بر تحریم این جایزه در اعتراض به ساخت فیلم سخیف جسارت کننده به پیامبر اسلام (ص)،‌ امسال در این اتفاق جهانی حضور ندارد.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۸۲۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.