پنجاهمین حلقه چاه نفت با دکل های ساخت داخل حفاری شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ‘حیدر بهمنی ‘ در این ارتباط با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۳ موفق شد نخستین دستگاه حفاری ساخت داخل را در مدار عملیات قرار دهد, اظهار کرد: دستگاه حفاری ۸۳ فتح که به صورت تمام برقی و در ردیف دستگاه های حفاری سنگین خشکی قرار دارد، اولین چاه را با موفقیت کامل در تیرماه سال ۱۳۸۴ حفاری و تکمیل کرد.

وی افزود: متعاقب این توفیق ارزشمند در چند سال اخیر به تدریج دستگاه های حفاری ۸۶، ۸۷، ۳۵ و ۳۶ فتح با نظارت متخصصان و کارشناسان این شرکت و با همکاری مجموعه های بزرگ صنعتی و سازندگان توانمند ایرانی ساخته و در میدان های نفت و گاز نقاط مختلف کشور عملیاتی شدند.

بهمنی گفت: بر اساس گزارش های ثبت شده تاکنون دستگاه حفاری ۸۳ فتح ۱۸حلقه چاه، دستگاه های ۸۶ و ۸۷ فتح هر یک ۱۵ حلقه چاه و دستگاه های ۳۵ و ۳۶ فتح هر کدام یک حلقه چاه بدون کوچک ترین حادثه ای حفاری کرده اند و هم اکنون دستگاه ۸۶ فتح در حال حفاری پنج حلقه چاه با فاصله نزدیک به هم در میدان نفتی اهواز است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت حفاری در ایران به طور کامل در انحصار چند کشور اروپایی و آمریکا بود, اظهار کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تاسیس این شرکت به فرمان امام خمینی (ره) در اول دی ماه سال ۱۳۵۸، روند بومی سازی این صنعت در کشور پر شتاب استمرار و هر روز شاهد بالندگی آن هستیم.

وی ادامه داد: در حالی که در زمان تاسیس شرکت ملی حفاری ایران تنها شش دستگاه حفاری داشتیم هم اینک ناوگان حفاری این شرکت بیش از ۷۰ دستگاه حفاری در اختیار دارد که پنج دستگاه آن ساخت داخل است.

بهمنی ساخت افزون بر ۱۷ هزار قلم از قطعات مختلف و تجهیزات حیاتی کاربردی در عملیات حفاری و خدمات تخصصی آن را از افتخارات شرکت ملی حفاری ایران دانست و افزود: تلاش بر این است تا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با کمک و همکاری سازندگان داخلی این رقم از سقف ۲۰ هزار قطعه فراتر رود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه ساخت دستگاه های حفاری خشکی و دریایی در جهان با توجه به تنوع تجهیزات آن به طور معمول حاصل مشارکت چندین شرکت است, گفت: تلاش ما بر این است تا با همیاری و همکاری سازندگان و مجموعه های بزرگ صنعتی کشور تولید دستگاه های حفاری به طور کامل ایرانی باشد و کشور ما در ردیف کشورهای سازنده دستگاه های حفاری در جهان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعدادی دستگاه حفاری خشکی و دریایی در کشور در دست ساخت است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، زمینه اشتغال و سرمایه گذاری داخلی را نیز فراهم کرده است.

ک/۲ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۸۴۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.