پنجعلی: تیم ملی برنامه‌ای نداشت

    محمد پنجعلی در مورد شکست یک بر صفر تیم ملی ایران برابر لبنان گفت: تاکتیک تیم ملی مشخص نیست و برنامه‌ از پیش تعیین‌شد‌ه‌ای وجود ندارد. خیلی سخت است با این روند بتوانیم به گل برسیم و نتیجه خیلی بدی گرفتیم.

وی تاکید کرد: بازیکنان لبنان خیلی آزاد بودند و ما اصلاً این تیم را تحت فشار قرار ندادیم. این واقعیت فوتبال ماست. اگر در برخی بازی‌ها نتیجه‌ می‌گیریم روی اتفاقات است و حقیقت این است که در حال در جا زدن هستیم. واقعاً فکر نمی‌کردم لبنان اینگونه بازی کند و این نشان می‌دهد آنها کار کرد‌ه‌اند و در حال پیشرفت هستند.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: به مالدیو ۱۷ گل زدیم اما اخیراً مقابل این تیم به زحمت یک بر صفر برنده شدیم. تیم‌ها تلاش می‌کنند اما ما هیچ برنامه‌ای نداریم. دور قبل هم از جام جهانی حذف شدیم و هیچ اتفاقی نیفتاد و اگر این دوره هم حذف شویم باز هم همان روال را ادامه می‌دهیم. قرار نیست معجزه شود، باید زحمت بکشیم و تفکرمان را عوض کنیم. کاملاً آماتور هستیم و خیلی احساسی بازی می‌کنیم و فقط سروصدا داریم.

پنجعلی در مورد اینکه کارلوس کی‌روش نتوانسته تغییری در تیم ملی ایجاد کند، اظهار داشت: کی‌روش تقصیری ندارد. او مربی بزرگی است اما در سیستمی که ما داریم نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. ما پول خرج می‌کنیم و مربیان خارجی مختلف را با هزینه زیاد به ایران می‌آوریم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم چرا که بستر برای فعالیت مربی حرفه‌ای در ایران فراهم نیست. یک روز مربی با فدراسیون درگیر می‌شود و سر یکسری مسائل به مشکل می‌خورد و یک روز نمی‌توانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. مربی باید تمام فکر و ذهنش روی مسائل فنی باشد اما ما این شرایط را ایجاد نکردیم.

وی افزود: شرایط فوتبال ما بسیار بد است. ما از قبل باختیم و هنگامی که سهمیه فوتبال ما را به دلیل نداشتن امکانات حرفه‌ای و استادیوم مناسب کم کردند بازنده شدیم و باید فکری برای این موضوع می‌کردیم.

پنجعلی در مورد اینکه با نتیجه‌گیری رشته‌های غیرفوتبالی این روزها فشار زیادی روی فوتبالی‌ها وجود دارد و مردم به نوعی از فوتبال زده شده‌اند، تصریح کرد: در تمام دنیا فوتبال با سایر رشته‌ها فرق می‌کند. توجه و تمرکزی که روی فوتبال وجود دارد روی سایر رشته‌ها نیست. مدال فوتبال در هر تورنمنتی رنگین‌ترین مدال است. ما در ورزش ایران در رشته‌های انفرادی تبحر داریم و همیشه مشکل ما در رشته‌های گروهی به خصوص فوتبال بوده است. دلیل این امر هم مشکل مدیریتی است. ما باید شیوه‌ای را به کار بگیریم که تمام دنیا از آن استفاده می‌کند و نتیجه می‌گیرد و نمی‌توانیم خلاف جهت آب شنا کنیم.

پنجعلی عنوان کرد:‌ فوتبال در دنیا به یک صنف بزرگ تبدیل شده و همه از فوتبال درآمدزایی می‌کنند. در دنیا ۲ میلیارد انسان درگیر فوتبال هستند و این نشان می‌دهد فوتبال یک صنعت درآمدزاست اما ما هنوز داریم در فوتبال خرج می‌کنیم و هیچ تلاشی برای حرفه‌ای شدن نمی‌کنیم. با حرف نمی‌شود کاری کرد و باید از کشورهای پیشرفته در فوتبال الگوبرداری کنیم. مطابق کشورهایی که صاحب سبک هستند برنامه‌ریزی کنیم و یک دگرگونی به وجود بیاوریم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.