پنج اثر فاخر قرآنی در نمایشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در این مراسم از طرح ملی تلاوت که با مدیریت حامد شاکرنژاد قاری برجسته بین المللی و با هدف شناسایی پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه تلاوت قرآن کریم تدوین شده، رونمایی شد.

ترجمه قرآن به زبان اردو برای اولین بار در جهان اسلام از دیگر آثار فاخر قرآنی بود که در این مراسم رونمایی شد.

این اثر قرآنی به همت حجت الاسلام و المسلمین نقدی مدیر موسسه فرهنگی قرآنی ترجمان وحی ترجمه شده و در آن دو تفسیر شیعی و تفسیری از اهل سنت مورد استفاده قرار گرفته است.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه بیستم همچنین از قرآن کریم کتابت شده توسط ‘حسین نوروزی’ استاد برجسته خوشنویسی که در مدت ۹ سال قرآن کریم را به خط نستعلیق در قطع ۳۵ در ۵۰ سانتیمتر نگارش کرده، رونمایی شد.

‘پوستر و نشان جشنواره قرآنی آیات’ کاری از مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ‘سامانه تلفنی قرائت و تفسیر قرآن سراج’ با طراحی حجت الاسلام و المسلمین ‘مهدی کوهساری’ از دیگر طرح هایی بود که در این مراسم رونمایی شد.

این مراسم با حضور عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی قائم‌مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از ۲۵ تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده ساعت ۲۴ امشب به کار خود پایان می دهد.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۹۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.