پنل جدید ۴٫۹۹ اینچی سامسونگ چگونه خواهد بود؟

ممتازنیوز:

تصویر گرفته شده از یک پوستر در رویداد CES نشان دهنده timeline یا جدول زمانی مربوط به صفحه نمایش های AMOLED سامسونگ است، صفحه نمایش هایی که از ۳.۹۷ اینچی WVGA با چگالی پیکسلی ۲۱۰ppi (سال ۲۰۱۰) شروع و تا صفحه نمایش ۴.۹۹ اینچی ۱۰۸۰p با چگالی پیکسلی ۴۴۰ppi ادامه پیدا می کند. در واقع مورد آخر همان صفحه نمایشی است که براساس اخبار و شایعات مختلف در گلکسی اس ۴ سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

499-jpg

شرکت سامسونگ اعلام کرده که با ایجاد تغییراتی جدید برروی مواد استفاده شده در صفحه نمایش های AMOLED قرار است این صفحه نمایش ها تا ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری داشته باشند، ضمن اینکه در حالت low power نیز تا ۴۷ درصد دیگر در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. این پنل های FHD یا فول اچ دی جانشینی برای پنل های ۵.۵ اینچی GALAXY Note II خواهند بود که در آن از ماتریکس RGB استفاده شده است.

در واقع در اسمارت فون Samsung Galaxy S IV از صفحه نمایش های PenTile که در Galaxy S III بکار گرفته شد، استفاده نمی شود. البته در اینجا موضوع مهمی وجود دارد. Philip Berne از سامسونگ ایالات متحده در CTIA سال گذشته و هنگامی که بحث استفاده از PenTile در صفحه نمایش ۴.۸ اینچی گلکسی اس ۳ بود اعلام نمود که صفحه نمایش های AMOLED به همراه PenTile دارای طول عمر بیشتری هستند. اما چرا سامسونگ از PenTile استفاده نمی کند؟ و چرا می خواهد از RGB در پنل های جدید FHD استفاده نماید؟

phonearena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.