پوتین سوگند رئیس جمهوری یاد کرد/۱۲۰ معترض دستگیر شدند

خبرگزاری آریا-ولادیمیرپوتین، برای سومین بار طی مراسمی در کاخ کرملین به عنوان رئیس جمهور روسیه سوگند یاد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری جدید روسیه در مراسم تحلیف خود در کاخ کرملین گفت : برای تقویت دمکراسی و جامعه مدنی در روسیه تلاش خواهم کرد.
پوتین در جریان یک سخنرانی کوتاه در این مراسم گفت که او مرحله ای جدید را در توسعه روسیه رهبری خواهد کرد.
او همچنین سالهای پیش رو را، سالهایی سرنوشت ساز برای آینده روسیه دانست.
ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف خود پس از ادای سوگند ریاست جمهوری و قدردانی از دمیتری مدودف ، رئیس جمهوری سابق روسیه افزود : مدودف شرایط را برای استمرار و تداوم پیشرفت روسیه تامین کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز تمام شرایط برای حرکت رو به جلو و به سوی سازندگی در روسیه آماده می باشد.
رییس جمهوری روسیه گفت: اقتدار و پیشرفت حکومت و پایه های محکم اقتصاد و امور اجتماعی و نیز جامعه مدنی فعال را از خدمات مدودف می دانم.
وی افزود : تمام تلاش خود را به عمل خواهم آورد تا اعتماد میلیونها شهروند روس را برآورده کنم و معتقدم زندگی من در خدمت به میهن و ادای دین خود به آن معنی می یابد.
رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در چند سال آینده سرنوشت روسیه برای یک دهه آینده تعیین خواهد شد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین بیش از سه هزار نفر از مقامهای دولتی ، پارلمانی قضایی و شخصیت های اجتماعی ، مذهبی و سیاسی روسیه و سران نمایندگی های دیپلماتیک خارجی و سازمان های بین المللی در کاخ کرملین حضور داشتند.
 ولادیمیر پوتین در حالی دوره جدید ریاست جمهوری را آغاز کرده که روز گذشته و امروز معترضان با تجمع در خیابان های مسکو، خواستار لغو مراسم تحلیف او شدند.
این اعتراضات در آغاز مسالمت آمیز بود، اما زمانی که گروه کوچکی از تظاهر کنندگان قصد داشتند صف پلیس ضد شورش را بشکنند، درگیری آغاز شد.
معترضان همچنین خواستار برگزاری مجدد انتخابات و همچنین داشتن یک ساعت برنامه تلویزیونی شدند.
در همین حال گزارش ها حاکی است که طرفداران پوتین هم روز گذشته در تظاهراتی حمایت خود را از او اعلام کردند.

دستگیری  ۱۲۰ نفر از مخالفان دولت
این گزارش در حالی است که دفتر مطبوعاتی اداره پلیس شهر مسکو پایتخت روسیه از دستگیری ۱۲۰ نفر از مخالفان دولت در این شهر همزمان با برگزاری آیین تحلیف ولادیمیر پوتین به ریاست جمهوری خبر داد .
به گزارش دفتر مطبوعاتی اداره پلیس مسکو ، این افراد امروز ( دوشنبه ) قصد داشتند در اعتراض به تحلیف ریاست جمهوری ، ولادیمیر پوتین ، تظاهرات غیر مجاز برگزار کنند که دستگیر شدند.
براساس این گزارش ، بوریس نمتسوف ، معاون سابق نخست وزیر روسیه که از رهبران مخالفان دولت این کشور است ، در میان دستگیر شدگان است.
این درحالی است که دیروز یکشنبه هم دهها هزار نفر از مخالفان پوتین در مسکو به آغاز سومین دوره ریاست جمهوری وی اعتراض کردند که به دلیل نقض مقررات تجمع از سوی تعدادی از معترضان با مداخله پلیس مواجه و به خشونت کشیده شد.
گزارشها حاکی است که در این تظاهرات ۴۰۰ نفر از مخالفان دولت روسیه دستگیر و ۳۰ مامور پلیس هم مجروح شدند.
 
پیشنهاد نخست وزیری مدودف
از سوی دیگر سخنگوی دومای روسیه اعلام کرد ، ولادمیر پوتین رییس جمهوری سابق این کشور را برای سمت ریاست جمهوری به مجلس پیشنهاد کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا ، سرگی ناریشکین ، سخنگوی مجلس سفلی در روسیه ، دوما ، روز دوشنبه اعلام کرد ولادمیر پوتین ، رییس جمهوری جدید روسیه ، لایحه ای را مبنی بر کاندید کردن دمیتری مدودف ، رییس جمهوری سابق این کشور به سمت نخست وزیری ارائه کرده است .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.