پوتین از رهبری حزب حاکم ‘روسیه واحد’ کناره گیری می کند

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه در جمع مقام های ارشد حزب حاکم ‘روسیه واحد’ گفت: قصد دارم دمیتری مدودیف را به عنوان رهبر جدید حزب حاکم معرفی کنم.

وی با بیان این که رییس جمهوری منتخب روسیه باید یک شخصیت غیرحزبی باشد، افزود: در قانون اساسی روسیه در اختیار داشتن همزمان ریاست دولت ( نخست وزیری ) و عضویت در یک تشکل حزبی ممنوع نشده است.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری روسیه در قبال همه احزاب سیاسی و شهروندان این کشور مسوولیت دارد و به همین خاطر بر این باورم که پس از هفتم ماه آینده میلادی باید از رهبری حزب حاکم ‘روسیه واحد’ کنار بروم.

اظهارات پوتین مبنی بر کناره گیری از مقام رهبری حزب حاکم ‘روسیه واحد’ در حالی ایراد می شود که قرار است مراسم تحلیف وی به عنوان رییس جمهوری منتخب روسیه هفتم ماه می برگزار شود.

پوتین پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دمیتری مدودیف رییس جمهوری فعلی روسیه را به عنوان نخست وزیر خود معرفی خواهد کرد.

پوتین در انتخابات چهارم مارس امسال مصادف با اسفند ماه ۱۳۹۰ با کسب بیش از ۶۳ درصد آراء به طور قاطع بر رقبای خود پیروز شد.

حزب حاکم ‘روسیه واحد’ نیز که پوتین از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی تاکنون رهبری اش را به عهده داشت، در انتخابات دسامبر پارسال توانست حدود ۲۵۰ کرسی از مجموع ۴۵۰ کرسی دوما را کسب کند.

البته حزب حاکم در انتخابات دسامبر در مقایسه با انتخابات قبلی که موفق به کسب حدود ۳۱۵ کرسی دوما شده بود، با ریزش چشمگیر آراء مواجه شد.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۶۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.