پوتین بر موضع سرسختانه روسیه درباره سامانه موشکی آمریکا تاکید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: اظهارات ˈمیت رامنیˈ باعث تقویت موقعیت روسیه در مذاکرات درباره این مساله بسیار مهم و حساس (سپر دفاع موشکی) شد.

ˈمیت رامنیˈ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به تازگی اعلام کرد که روسیه و نه ایران و کره شمالی دشمن شماره یک آمریکا می باشد.

وی با انتقاد از ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری دمکرات امریکا، به خاطر ابراز تمایلش برای ادامه مذاکره با روسیه در مساله پدافند موشکی گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با پوتین با سرسختی برخورد خواهد کرد.

این اظهارات نامزد ریاست جمهوری آمریکا موجب ناراحتی مقام های روس شد و اوباما هم طی سخنانی اعلام کرد که روسیه را دشمن شماره یک کشورش نمی داند و رقیب خود را به بی اطلاعی سیاسی متهم کرد.

آمریکا به بهانه رهگیری موشک های مهاجم به اروپا در کشورهای لهستان و ترکیه و نیز آب های محدوده اروپا اجزای سامانه موشکی خود را مستقر می کند.

مساله استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا موجب نگرانی شدید مقام های روس و عامل اصلی اختلاف میان این دو کشور شده است.

سران روسیه بارها هشدار داده اند که در صورت استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشور های اروپایی، به این اقدام پاسخ مناسب خواهند داد.

ˈدمیتری مدودیفˈ نخست وزیر فعلی و رییس جمهوری وقت روسیه، ماه نوامبر سال گذشته و هنگام اعلام طرح های موشکی آمریکا در اروپا، نسبت به عواقب استقرار این سامانه موشکی به واشنگتن هشدار داده بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۰۰**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.