پوتین به توافق ایران و ۱+۵ واکنش نشان داد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از توافقنامه هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ حمایت کرد. رئیس جمهور روسیه گفت: توافقنامه هسته‌ای ژنو تاثیر مثبتی بر اوضاع بین‌المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از توافقنامه هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ حمایت کرد. رئیس جمهور روسیه گفت: توافقنامه هسته‌ای ژنو تاثیر مثبتی بر اوضاع بین‌المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

پوتین خاطرنشان کرد: امیدوارم توافقنامه ژنو یکی از دشوارترین مشکلات در عرصه سیاست جهانی را حل کند. توافق ایران یک تحول بزرگ است اما فقط گام اول در راهی طولانی محسوب می‌شود.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای صورت گرفته بین ایران و گروه ۱+۵ گفتار و نیات ایران را می‌سنجد. جان کری در جمع خبرنگاران در لندن سعی کرد نگرانی‌های رژیم صهیونیستی دربارهٔ این توافق هسته‌ای را کاهش دهد و گفت که آمریکا “صد درصد پشت اسرائیل خواهد ایستاد”.

به گزارش شبکه خبری ای.بی. سی کری و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس که روز یکشنبه با هم دیدار داشتند تاکید کردند که توافق حاصل شده با ایران یک کار گروهی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اکنون بحث واقعا دشوار آغاز می‌شود و آن تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق جامع است که نیازمند گام‌های بزرگی از نظر راستی آزمایی، شفافیت و پاسخگویی خواهد بود. کری افزود: ما باید گفتار و نیات ایران را بدون تظاهر و بدون خیالات بیازماییم. این یک مسیر بسیار دشوار است. ما صد درصد پشت اسرائیل خواهیم ایستاد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: اسرائیل و آمریکا یک هدف را در اینجا دنبال می‌کنند. اختلافی در بین ما در زمینه آنچه می‌خواهیم در این مرحله به دست آوریم وجود ندارد. ما هر دو خواستار اطمینان از این هستیم که ایران نخواهد توانست به یک سلاح هسته‌ای دست یابد.

کری افزود: این توافق قدم اول و آغازین است و ما را به سمت مذاکرات هدایت می‌کند. بنابراین ما تضمین می‌کنیم که در زمان مذاکرات برای برچیدن (برنامه هسته‌ای ایران) آنها برنامه‌شان و توانایی‌شان برای تهدید اسرائیل را گسترش نخواهند داد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.