پوتین به روس‌ها: متحد بمانید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

هم‌زمان با روز «وحدت ملی» در روسیه، هزاران تن از «ملی‌گرایان» روس با تظاهرات در مسکو خواهان پایان حکومت ولادیمیر پوتین و توقف خصومت‌ورزی‌ها نسبت به اقلیت‌ها در این کشور شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه اما در روز وحدت ملی پشت تریبون رفت و از سنت دیرین وحدت میان روس‌ها گفت. وی که در میان جمعی از فعالان فرهنگی بود، از هم‌میهنان خود خواست تا وحدت ملی را غنیمت شمرند.

بر اساس گزارش تفسیری خبرگزاری شینهوا، پوتین از نسل‌های پیش به خاطر روحیات میهن‌پرستی و احساس مسئولیت قدردانی نمود و همه روس‌ها را به حفظ این طرز فکر دیرین تشویق نمود.

رییس‌جمهوری روسیه گفت: در طول تاریخ، روس‌ها دشواری‌های بسیاری را تجربه می‌کردند اما موفق به غلبه بر این دشواری‌ها می‌شدند زیرا خود را یک واحد متحد می‌پنداشتند.

اظهارات پوتین در حالی مطرح شد که تظاهرات مخالفان کرملین در گوشه‌ای دیگر از قلب روسیه در جریان بود. تظاهرکنندگان که اغلب از اقشار جوان جامعه بودند، شعارهای ضددولتی از جمله «روسیه بدون پوتین» و « روسیه برای روس‌ها» سر دادند.

پلیس اعلام نمود، حدود شش‌هزار تن در این تظاهرات شرکت نمودند. تظاهرکنندگان پیش از این به کسب اجازه رسمی جهت تجمع اقدام نموده بودند.

این تظاهرات به ابتکار آلکساندر بِلوف، رهبر پیشین «جنبشِ ضدمهاجران غیرقانونی» برگزار شد. بلوف خود را ارتودوکس معرفی و تاکید نمود، تظاهرکنندگان پیشاپیش از حمل نشانه‌ها و نمادهای نئونازی منع شده بودند. او تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را ۲۰ هزار تن دانست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.