پورابراهیمی:سود آوری بورس تحت تاثیر تحولات سیاسی قرار نمی گیرد

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۲:۱۷:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که بازار سرمایه در کشور ما بیش از حد از فضای سیاسی تاثیر می پذیرد، افزود:با وجود این که بازار های سرمایه در کشور ما به تحولات سیاسی واکنش نشان می دهد اما در یک نمای کلی در سال های گذشته سود آوری بورس تحت تاثیر تحولات سیاسی قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا پورابراهیمی گفت:بیشترین تاثیر را در فضای بازار سرمایه در سال های اخیر به جز عوامل اقتصادی عوامل غیر اقتصادی داشته است که عمدتا از فضای سیاسی  تاثیر گرفته که بخشی از این فضای سیاسی  مربوط به داخل کشور و بخشی نیز مربوط به خارج از کشور بوده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بازار سرمایه در کشور ما بیش از حد از فضای سیاسی تاثیر می پذیرد، افزود: در یک تحلیل واقع گرایانه متاسفانه باید گفت که بازار سرمایه کشور ما بیش از حد نسبت به اخبار خوب و یا بد سیاسی واکنش نشان می دهد.
پورابراهیمی با انتقاد از این موضوع یادآور شد:با اخبار خوب سیاسی بازار به شدت واکنش می داد و شاهد صف های سنگین خرید بودیم  و شاخص به شدت افزایش پیدا می کرد و با بروز اخبار بد نیز شاخص های بازار دچار افت جدی می شود.
وی ادامه داد: صورت های مالی  عملکرد  سه ماهه شرکت ها برای سال مالی ۹۱ تقریبا آماده است و گزارش ها نشان می دهد که پیش بینی بسیاری از شرکت ها سود یک چهارم  اول سال راتحقق بخشیدند یعنی بازار نگران سودآوری شرکت ها  تحت تاثیر  حساسیت بالا نیست.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  با تاکید بر این سود آوری بورس تحت تاثیر تحولات سیاسی قرار نمی گیرد، افزود: حتی برخی از شرکت ها که  قیمت های صادراتی شان را بر اساس قیمت های دلار پایین فروش داشته اند در حال حاضر تغییرات مثبتی را دارند.
وی افزود:به نظر می رسد در حوزه سودآوری، بنگاه و عملیات اقتصادی دچار اشکال یا اتفاق خاصی نیستیم  اما بازار سرمایه کشور ما  به حواشی سیاسی واکنش های بیش از حدی را نشان می دهد.
پور ابراهیمی در تشریح دلایل حساسیت پذیری بالای بازار سرمایه به تحولات عرصه بین الملل گفت:یکی از دلایل این حساسیت بالا این موضوع است  که در فضای سیاسی انتظارات بیش از حدی را پیش بینی می کنیم و بعد از این که این انتظارات محقق نمی شود تاثیرات آن بر روی بازار سرمایه دیده می شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:متولیان اقتصادی بیش از حد بر روی مذاکرات ایران با گروه ۵+۱  تمرکز کردند و به نظر می رسد ایجاد توقعات کاذب تاثیرات منفی بر روی بازار می گذارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۴۱۷۱۲۳۰۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.