پورمختار: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فعال‌تر و دقیق‌تر عمل کند 

یک نماینده سابق مجلس گفت: لازم است که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فعال‌تر از گذشته در این دوره عمل کند و کنترل خود را بر اخبار و گزارشاتی که به دستش می‌رسد بیشتر سازد. 

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد هیات نظارت بر نمایندگان در مجلس و جایگاه آن، اظهار کرد: این هیات حیطه وظایف و صلاحیت اش همان مواردی است که در قانون آمده و اگر راجع به هر کدام از آن بندها از سوی نماینده‌ای تخلفی رخ دهد که مصداق تخطی باشد، اول از همه هیات نظارت بر نمایندگان است که به آن رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به مواردی که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید بیشتر به آنها توجه کند، گفت: لازم است که این هیات فعال‌تر از گذشته در این دوره عمل کند و نظارت خود را بر اخبار و گزارشاتی که به دستش می‌رسد بیشتر کند. 

پورمختار یادآور شد: البته گاهی هم  گزارشاتی از سوی رقبا یا شکست‌خوردگان انتخاباتی و بدخواهان یک نماینده به این هیات ارجاع می‌شود که لازم است در بررسی چنین مواردی دقت کافی وجود داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: به هر صورت این هیات باید کار خود را با دقت دنبال کند و در مواردی که گزارش‌ها بدخواهانه به نظر می‌رسد هم موضوع را با خود نماینده مطرح کنند و از صحت و سقم آن مطلع شوند و هم کلیت رسیدگی به گزارشات را مستند دنبال کنند.

وی با بیان اینکه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌تواند با یادآوری وظایف نمایندگان، شأن و جایگاه پارلمان را ارتقا دهد، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که اختیارات این هیات از تذکر بر نمایندگان فراتر رود؛ چرا که چنین چیزی در قانون هیات رییسه مجلس وجود ندارد اما همین که گزارش‌های رسیده پیگیری شود و اطلاعاتی که در اختیار این هیات قرار می‌گیرد مستندآزمایی شود از مهمترین اقداماتی است که می‌توان از این هیات انتظار داشت.

پورمختار در پایان گفت: اما گاهی این گزارش‌ها بدون بررسی بیشتر، صرفاً جمع می‌شود و به عنوان پرونده در اختیار نهادهایی مثل شورای نگهبان قرار می‌گیرد که بر ادامه فعالیت آن نماینده در دوره‌های بعد می‌تواند تاثیرگذار باشد که بهتر است جلوی یک‌باره تمامی گزارشات رسیده آن‌ هم بدون بررسی و جویا شدن مراتب آن از خود نماینده، گرفته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.