پور محمدی:دولت مسئول بشارت دادن به بهار نیست

۱۶م اسفند ،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی امروز در همایش ملی «بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در شرایط کنونی فرصت‌ها و منابع بسیاری از دست رفته است، اظهار کرد: با بعضی عملکردهای اشتباه فرصت‌ها و مزیت‌های موجود به کاستی‌، تهدید و آسیب‌ها تبدیل شده است.

وی، ادامه داد: دشمنان از مدت‌ها پیش در کمین بودند و وضعیت ایران را رصد می‌کردند و پی بردند که بهترین روش برای آسیب‌زدن و فتنه‌گری در کشور، ایجاد مانع و مشکل در روند اقتصادی ایران است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به اینکه دشمنان با هزینه‌ای کم دردسرهای بزرگی را برای ایران ایجاد کرده‌اند، افزود: در داخل کشور نیز بستری فراهم شد تا نقشه‌های دشمنان با هزینه کم و سرعت بسیار عملیاتی شود.

*مسئولان دولت و مجلس به نگاه‌های کارشناسی پایبند باشند

وی، فضا و فرصت کنونی را موقعیتی برای بازگشت، اصلاح و تحول روال‌های اشتباه قبل خواند و تصریح کرد: نباید ناامید شد و باید انرژی و اراده‌ها را متمرکز کرد و با استفاده از روش‌های علمی و کارشناسانه به دنبال راهکارهای مناسب برای خروج از شرایط کنونی بود.

پورمحمدی، فضای حاکم بر جامعه را احساسی، عجول و پرتوقع خواند و گفت: برطرف کردن بعضی مشکلات نیازمند فرصتی طولانی است.

وی با اشاره به اینکه وجود فضای غیرعقلانی سبب افزایش توقعات غیرمنطقی می‌شود، اذعان کرد: مسئولان دولت و مجلس باید به نگاه‌های کارشناسی پایبند شوند.

*مجلس باید همواره در رأس امور باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید همواره در رأس امور باشد، افزود: جایگاه مجلس تبعیت کردن از دولت و دامن زدن به موج مطالبات نیست.

وی خواستار کاهش هزینه‌های کشور شد و گفت: امروزه شاهد مسابقه‌ای در مصرف‌گرایی و بی‌برنامگی هستیم.

پورمحمدی، با اشاره به وضعیت بحرانی هوای شهر تهران، تصریح کرد: مشکل هوای شهر تهران با حدود ۳٫۵ میلیون خودرو و حدود یک‌میلیون موتورسیکلت به‌راحتی قابل برطرف کردن نیست و بعضی سخنان و ادعاها دروغ است.

به گفته وی، در کشور نمی‌توان به اندازه خودروها خیابان احداث کرد.

*منطق علمی باید بر کشور حاکم باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تصریح بر اینکه کارها را نمی‌توان با شعار انجام داد، خاطرنشان کرد: منطق علمی باید بر کشور حاکم باشد.

وی اضافه کرد: میزان شعار و وعده‌های مسئولان باید به سطح واقعی برسد.

پورمحمدی، علم همراه با عمل را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از نقش و امکانات دانشگاه‌ها در تغذیه علمی و تخصصی مدیریت‌ها استفاده کرد و مدیران نیز باید به سخنان متخصصان عمل کنند.

*دولت مسئول بشارت دادن به بهار و پاییز نیست

وی با بیان اینکه دولت مسئول بشارت دادن به بهار و پاییز نیست، تصریح کرد: دولت به جای توجه به موضوعاتی مانند ظهور و … به دنبال پاسخگویی به نیازهای اجرایی کشور باشد.

این مسئول، شعارزدگی را وضعیت حاکم بر کشور دانست و گفت: حتی مسئولان به بعضی قوانین نوشته شده توسط خود نیز پایبند نیستند.

*اقتصاد مقاومتی باید دارای عقبه فکری قوی باشد

وی، برنامه‌گرایی و تخصص‌گرایی را نیاز کنونی کشور خواند و افزود: اقتصاد مقاومتی باید دارای یک عقبه فکری و کارشناسی قوی باشد.

پورمحمدی، افزود: تمام برنامه‌ها، خدمات، پاداش‌ها، تسهیلات و امتیازها باید بر پایه تولید و اشتغال‌زایی در جامعه شود.

وی به وضعیت متلاطم بازار ارز در ماه‌های اخیر اشاره کرد و متذکر شد: در چند وقت اخیر بعضی نوکیسه‌ها از بازار آشفته ارز نهایت سواستفاده را کردند و درآمدهای عظیمی را به جیب زدند.

*توجه به تولید و اشتغال نیاز کنونی کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در ۲۶ ماه اخیر بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از طریق هدفمندسازی یارانه‌ها به مردم پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: گرانی، تورم و مشکلات حاشیه‌ای در موضوع اشتغال و تولید از نتایج منفی هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.

وی، با بیان اینکه هیچ راهی جز بازگشت به مسیر تولید و اشتغال‌زایی وجود ندارد، اذعان کرد: فرهنگ نظارت در کشور آسیب جدی دیده است.

پورمحمدی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی باید واقعاً در رأس امور باشد زیرا مجلس قانون‌گذار بوده و قانون نیز همواره در رأس امور است

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.