پوستر بیستمین دوره “هفته کتاب” با ‌رویکردی انتزاعی طراحی شد

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با رویکردی انتزاعی و مفهومی طراحی شده است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب؛ پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کاری از رضا ماهرنیا با طراحی انتزاعی و مفهومی اشاره تلویحی به شعار امسال یعنی “یادگار ماندگار” دارد.
خطوط متحدالمرکز در این پوستر نشان‌دهنده کاغذ و کتاب و نشر است. نقطه روشنی در مرکز پوستر وجود دارد که نگاه مخاطب را به آن جذب می‌کند و تداعی‌گر افق روشن و ادامه مسیر کتاب و کتاب‌خوانی است.
همچنین؛ در بالای پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، المان قلم دیده می‌شود که جهت قلم به سمت نقطه روشن موجود در پوستر است و ۲۰ خطوط جدا نیز در پوستر بیستمین دوره این اتفاق را نمایش می‌دهد.
لازم به ذکر است؛ پوستر طراحی شده برای بیستمین دوره هفته کتاب تلفیقی از هنر مدرن و انتزاعی و خط نستعلیق است که استفاده از خط نستعلیق معیار ایرانی بودن آن را نشان می‌دهد.
در طراحی پوستر ساده و مینی‌مال رنگ در نگاه اول بافت کاغذ کهنه را نشان دهد و در نگاه عمیق‌تر به دلیل تقارن هفته کتاب و محرم از رنگ خاک و خون استفاده شده است.
این پوستر روز قبل دوشنبه ۱۵ آبان ماه در نشست خبری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در حضور نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی شد.
گفتنی است؛ بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.