پولشویی بانک HSBCاروپا را بحران‌زده نمود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

بینا- غرامت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلاری که بانک اچ اس بی سی به سبب عدم نظارت دقیق در جلوگیری از پولشویی در آمریکا و نیز غرامت های ناشی از شکایاتی که از این بانک در انگلیس صورت گرفته است، سبب شد سود خالص این بانک در سه ماهه پیش به شدت کاهش یابد.
به گزارش تفسیری بینا به نقل از  باشگاه خبرنگاران ، بانک اچ اس بی سی که بزرگترین بانک اروپا به شمار می رود ۸۰۰ میلیون دلار برای پوشش جریمه احتمالی به آمریکا به سبب نقض قوانین مبارزه با پولشویی این کشور کنار گذاشته است. این بانک پیش از این نیز در ماه ژوئیه ۷۰۰ میلیون دلار به منظور پرداخت به نهادهای نظارتی آمریکا به سبب نقض قوانین این کشور درباره پولشویی کنار گذاشته بود.
این بانک اعلام نمود تاکنون به هیچ توافقی با مسئولان آمریکایی درباره این مسئله نرسیده است و حکم پایانی برضد این بانک احتمالا هم جنایی و هم مدنی خواهد بود. این بانک اعلام نمود به هیچ وجه قادر به تخمین هزینه نهایی نیست و این امکان وجود دارد که این میزان بسیار بیشتر از مبالغی است که این بانک کنار گذاشته است.  
این بانک پس از این کسریها و نیز تغییرات در ارزش بدهی های این کشور، سود خود در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر با پنج میلیارد دلار اعلام نموده است که در مقایسه  پیش بینی پیشی این بانک دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار افزایش نشان می دهد.  
اچ اس بی سی همچنین در انگلیس ۳۵۳ میلیون دلار به سبب پرداخت های خدمات تضمین بیمه به مشتریان خود پرداخت نموده است.  
سود اچ اس بی سی در معاملات روز دوشنبه ۲٫۶ درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش شاخص سهام این بانک در بازار بورس لندن به شمار می رود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.