پول نو از کجا تهیه کنیم برای عیدی؟

مدیرکل ریالی بانک مرکزی در پاسخ به سوال مردم که پول نو از کجا تهیه کنیم؟ گفت: توزیع اسکناس نو در استان تهران که از روز یکشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ آغاز می‌شود

وی افزود توزیع پول نو برای عیدی با مشارکت بانک‌ها و از طریق ۷۰ شعبه منتخب مستقر در نقاط مختلف تهران انجام خواهد شد.

تهیه پول نو

مسعود رحیمی با بیان اینکه در خصوص اسامی بانک‌های عامل و شعب منتخب در نظر گرفته شده برای تهیه پول نو، اطلاع‌رسانی لازم طی روزهای آتی به‌عمل خواهد آمد افزود: توزیع پول نو در سایر استان‌ها تحت نظارت ناظران پولی بانک مرکزی مستقر در مراکز استان‌ها و از طریق شعب منتخب تعیین شده انجام می شود.

نوع پول نو توزیع شده

پول های نو که برای عیدی توزیع خواهد شد از نوع یک هزار تومانی، دو هزار تومانی و پنج هزار تومانی است، ضمن آنکه توزیع اسکناس ۱۰هزارتومانی و ایران‌چک ۵۰ هزار تومانی نیز که از اوایل اسفند ماه در بین بانک‌ها آغاز شده در روزهای پیش‌رو بیشتر شده و از طریق شعب بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در حال حاضر ذخائر اسکناس و ایران‌چک بانک مرکزی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین وجوه نقد مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد.

پول نو در بازار آزاد

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، نام میدان فردوسی و چهارراه استانبول قطعا”همه را بیاد صرافی و تهیه انواع پول و ارز می‌اندازد. به غیرازوجود بانک ها و صرافی ها ومراکز اداری رسمی، این محدوده همیشه شاهد برو بیا و حضور دستفروشانی است که کالاهای خاص را عرضه می کنند که شما در دیگر نقاط شهر، این کالاها را نمی یابید!

دلالانی که در طول سال با فعالیت خاص خود، بازار کاذبی برای حضور  درکنارخیابان ایجاد می کنند. این روزهاکه در آستانه نوروز قرارداریم، کاروبارشان سکه است وبا راه انداختن بازار سیاه “فروش پول نو” تقاضای مصرف کنندگان راپاسخ می دهند.

 

دستفروشان کنارخیابان فردوسی با همدستی بعضی از پرسنل بانک ها اقدام به تهیه اسکناس ‌های نو می کنند و پول رایج مملکت را به مردم گرانتر از قیمت واقعیش عرضه می کنند!!؟

 

سمت دیگر پیاده رو پدر و پسری در حال حساب  وکتاب می باشند .یک بسته اسکناس ۱۰۰۰ تومانی را ۱۱۰هزارتومان می‌خرند.

به اطلاع خوانندگان گرامی می رسانیم ، اگر شما هم از جمله اشخاصی میباشید که مشکل تهیه اسکناس نو دارید لازم است قیمت‌ها را بدانید: اسکناس‌هایی که تجدید چاپ نمی شود از همه گرانتراست؛ برای مثال بسته اسکناس ۲۰۰ تومانی به مبلغ ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان یا بسته اسکناس ۱۰۰ تومانی  به مبلغ ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد‌……

در مورد اسکناس های با مبلغ بالاتر تفاوت قیمت  با قیمت اصلی اسکناس کمتر است. مثلا” یک بسته اسکناس ۱۰ هزارتومانی به مبلغ یک میلیون و ده هزار تومان و بیشتر به صورت دانه ای به فروش می‌رسد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.