پوکی استخوان بیماری نهفته

۱۰م آذر ،

پوکی استخوان بیماری نهفته در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ است که از درصد آن آمار واضحی در کشور مشخص نیست.

دکتر فرشید باقری، متخصص ارتوپد در خصوص جلوگیری از پوکی استخوان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پوکی استخوان از نظر کلی به دو مرحله تقسیم می گردد،
۱٫ سبب سوء تغذیه و مشکلات ناشی از زندگی و استیل اشخاص
۲٫ پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی خانم ها وکهولت سن
وی در خصوص سبب سوء تغذیه و مشکلات ناشی از زندگی و استیل اشخاص اینگونه عنوان کرد: فردی  که با فعالیت بسیار کم و استراحت طولانی، عدم استفاده از آفتاب مواجه می باشند دچار پوکی استخوان می شوند و در هر شرایط سنی باشد این اتفاق می افتد.

وی افزود: پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی خانم ها و کهولت سن، فرد یائسه باید ورزش و زندگی فعال داشته باشد و مواد غذایی که دارای ویتامین D مصرف کند.

باقری در خصوص راه های پیشگیری از پوکی استخوان اظهار کرد: در مورد تغذیه و استیل زندگی اشخاص راه پیشگیری از پوکی استخوان، استفاده به موقع از آفتاب، فعالیت های ورزشی و گروهی و فعالیت مستمر و تغذیه صحیح استفاده از لبنیات و موادی که دارای کلسیم و فسفر، ویتامین D می باشند مصرف کنند.

باقری تصریح کرد: اگر فردی که دارای پوکی استخوان است و سبب آن هورمونی باشد باید از روش هورمونی و داروها از آن پیشگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بیماری پوکی استخوان را به نام بیماری خاموش قرن نام گذاری کردند و کارشناس دیگر در خصوص پوکی استخوان اینگونه عنوان کرد: پوکی استخوان یک بیماری نهفته است و در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ پوکی استخوان نام گذاری شده و آمار واضحی از درصد آن در کشور مشخص نیست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.