پیروزی مقتدرانه مقابل ونزوئلا

جام جم آنلاین: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ونزوئلا به رده دوم جدول رده بندی رقابت های گزینشی المپیک لندن صعود کرد.

تیم ملی ایران از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (پنجشنبه) در پنجمین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف ونزوئلا رفت و در پایان به پیروزی سه بر صفر دست یافت.

ملی پوشان ایران این مسابقه را در سه ست پیاپی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۶، و ۲۵ بر ۲۰ به سود خود رقم زدند.

خولیو ولاسکو در این بازی امیر غفور، سعید معروف، علیرضا نادی، محمد موسوی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی و فرهاد ظریف را به عنوان بازیکنان اصلی روانه میدان کرد.

ملی پوشان ایران با این پیروزی ۱۱ امتیازی شدند و پیش از برگزاری سایر رقابت های امروز در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

تیم ملی ایران پیش از این مسابقه تیم های کره جنوبی، چین و پورتوریکو را شکست داده بود و فقط در مسابقه با استرالیا شکست خورد.

ونزوئلا هم از تیم های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی شکست خورده و فقط پورتوریکو را با شکست مواجه کرده است.

ست نخست (ایران ۲۵ – ونزوئلا ۱۶)

در این ست بازیکنان با سرویس های خوب خود و عملکرد مطلوب در دفاع روی تور تیم حریف را تحت تاثیر قرار دادند. دریافت های عقب زمین ملی پوشان ایران هم به خوبی انجام می شد و این نکته این فرصت را در اختیار سعید معروف گذاشت تا با پاس های خود برنامه های متنوعی در حمله به کار بگیرد.

ملی پوشان ایران که پس از شکست مقابل استرالیا قدری روحیه خود را از دست داده بودند و در مسابقه با پورتوریکو هم با فشار روانی بالا بازی می کردند در این مسابقه یک بار دیگر به شرایط روحی خوبی رسیدند و با ارائه یک بازی شاداب آمادگی خود را به رخ حریفان کشاندند.

امیر غفور و حمزه زرینی هر کدام با کسب پنج امتیاز مهمترین نقش را در پیروزی ایران در این ست داشتند.

ست دوم (ایران ۲۵ – ونزوئلا ۱۶)

بازی درخشان ملی پوشان ایران در این ست خیلی زود فاصله امتیازی میان دو تیم را بالا برد. دفاع روی تور بازیکنان ایران و پاس های سرعتی سعید معروف برای محمد موسوی و علیرضا نادی عوامل اصلی پیروزی مقتدرانه در این ست بود.

حمزه زرینی بازهم در این ست مانند ست قبلی درخشان بازی کرد و پنج امتیاز دیگر برای تیم ایران به دست آورد.

ولاسکو نخستین تعویض هایش در این مسابقه را در ست دوم انجام داد و مهدی مهدوی، رضا قرا و پوریا فیاضی را روانه میدان کرد.

ست سوم (ایران ۲۵ – ونزوئلا ۲۰)

دریافت عقب زمین بازیکنان ایران در این ست هم مانند دو ست قبلی بسیار خوب بود و این موقعیت در اختیار پاسور تیم این تیم قرار گرفت تا با پاس های متنوع خود دفاع روی تور حریف را از کار بیاندازد.

در این ست ولاسکو از علیرضا مباشری، مهدوی و پوریا فیاضی به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد.

سرویس های خوب بازیکنان ایران در این مسابقه هفت امتیاز برای آنها به همراه داشت که سهم فرهاد قائمی بهترین زننده سرویس این رقابت ها سه امتیاز بود. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.