پیروزی پرس‌تی‌وی در آلمان

جام جم آنلاین: دادگاهی در آلمان باردیگر به نفع شبکه پرس تی‌وی حکم صادر کرده است.

دادگاه اداری مونیخ درخواست اداره رسانه‌ای ایالت باواریا برای تجدید نظر حکم قبلی این دادگاه را رد کرده است. بر اساس این حکم، به شبکه پرس تی‌وی اجازه داده شده است تا پخش برنامه‌های خود را از ماهواره آسترا از سرگیرد.

این در حالی است که در پی ادعای اداره رسانه‌ای ایالت باواریا مبنی بر نداشتن مجوز، پخش برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی از ماهواره آسترا حذف شده بود. در پی این اقدام، شبکه پرس تی‌وی علیه اداره رسانه‌ای ایالت باواریا به دادگاه اداری مونیخ شکایت کرد.

شبکه پرس تی‌وی ماه گذشته با پیروزی در این پرونده ‌حقوقی پخش برنامه‌های خود را از ماهواره آسترا از سر گرفت. اداره رسانه‌ای ایالت باواریا با طرح شکایتی لغو حکم دادگاه را خواستار شد. آن ادراه ادعا کرد که نباید به شبکه پرس تی‌‎وی اجازه داده شود برنامه‌های خود را در آلمان پخش کند. اما دادگاه در بررسی مجدد ضمن رد ادعاهای اداره رسانه‌ای ایالت باواریا، باردیگر به نفع این شبکه خبری بین‌المللی رای داد.

پرس تی‌وی می‌گوید که دولت آلمان در صدد ساکت کردن صدای این شبکه خبری جایگزین است.

این شبکه می‌گوید، محدودیت‌های اعمال‌شده علیه فعالیت‌های رسانه‌ای شبکه پرس تی‌وی به دلیل پوشش گسترده مشکلات اقتصادی و اجتماعی در آلمان و همچنین مخالفت‌های مردمی علیه حضور نظامی آن کشور در افغانستان بوده است.

همچنین پرس تی‌وی خشونت‌های جاری علیه خارجیان در آلمان را که در رسانه‌های آن کشور نادیده گرفته می‌شوند، پوشش ویژه‌ای داده است. از جمله این موارد می‌توان به پرونده شهیده حجاب مروا الشربینی اشاره کرد که به خاطر حجاب اسلامی خود در سال ۲۰۰۹ در دادگاه و در حضور قاضی با ضربات متعدد چاقو کشته شد.

پرس تی‌وی در آن زمان چندین مصاحبه با خانواده شربینی ترتیب داد تا واقعیت حادثه را برای جهانیان بازگو کند. همچنین خبرنگاران پرس تی‌وی با حضور در بیمارستان محل مداوای شوهر شهیده حجاب که او نیز به ضرب گلوله پلیس زخمی شده بود از جنایات نژادپرستانه پلیس آلمان پرده برداشتند. پوشش آن شبکه از این واقعه و عواقب آن خشم دولت آلمان را که یک تحریم رسانه‌ای کامل در مورد این پرونده اعمال کرده بود، برانگیخت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.