پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۱۶.۵ میلیون تومان

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ارایه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شورای عالی مسکن خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها پیشنهاد افزایش سقف اعتبارات را ارایه دادیم.

به گزارش ممتاز : عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در تلاش هستیم این افزایش وام در سال ۹۲ عملیاتی شود، افزود: وام مسکن روستایی از سال ۱۳۸۲ در حدود ۵ میلیون تومان بود که از دو سال پیش تا کنون به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
وی سپس تصریح کرد: برخی از بانک ها در خصوص اعطای تسهیلات مربوط به مسکن روستایی با توجه به روزهای پایانی دولت دهم، جدی عمل نمی کنند و روند اعطای تسهیلات را کند کردند.
مهدیان در ادامه به میزان بهسازی و بازسازی مسکن روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای دولت نهم و براساس برنامه ریزی های به عمل آمده سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: یکسری تمهیداتی برای تسهیلات در خصوص بهسازی مسکن روستایی پیش بینی شد که برآن اساس دولت بازپرداخت آنها را تضمین کرد.
وی با بیان اینکه سقف تسهیلات از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون در سال ۸۴ افزایش یافت، گفت: طی دولت نهم و دهم با توجه به تاکیدات رییس جمهوری، کار ساخت و بهسازی مسکن روستایی به طور جد پیگیری شد به گونه ای که طی این سالها برنامه بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال تحقق یافت.
مهدیان اضافه کرد: علاوه بر بهسازی واحدهای مسکن روستایی، با توجه به بروز حوادث گوناگون طی این سال ها ۳۰۰ هزار واحد در قالب بازسازی واحدهای روستایی، بازسازی شدند.
معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه در مجموع اعتبارات ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار واحد روستایی تامین شد، اظهار داشت: تاکنون کار بازسازی و بهسازی یک میلیون و ۶۲۴ هزار واحد روستایی به پایان رسیده است که مردم در آنها ساکن شده اند.
وی افزود: از این تعداد عملیات بهسازی یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۰۶ واحد روستایی و ۳۰۲ هزار و ۵۱۲ واحد در قالب بازسازی به پایان رسیده است.
مهدیان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه کار مقاوم سازی مسکن روستایی به پایان می رسد، ادامه داد: برنامه این است که تا پایان سال جاری بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به یک میلیون و ۸۲۳ هزار واحد مسکونی برسد اما بانک‌ها به دلیل اینکه انتهای کار دولت دهم است همکاری خود را کند کرده‌ اند.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.