پژویان: ایران خودرو و سایپا بدقولی کردند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پژویان: ایران خودرو و سایپا بدقولی کردند

پژویان:
ایران خودرو و سایپا بدقولی کردند

ممتازنیوز: رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه به دلیل بدقولی برخی خودروسازان در ارسال اطلاعات هنوز نرخ تورم بخشی مابقی خودروها به این شورا ارسال نشده است، گفت: به محض دریافت نرخ تورم بخشی دستور العمل مابقی خودروها اعلام می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان با اشاره به اینکه هنوز دستور العمل قیمت گذاری مابقی خودروها همانند مگان و تندر ۹۰ در بلاتکلیفی قرار دارد، اظهارداشت: در حال حاضر اکثریت شرکت‌های خودروسازی آنالیز قیمتی خود را به بانک مرکزی ارائه نموده‌اند اما به دلیل بد قولی دو شرکت خودروساز در ارسال اطلاعات هنوز نرخ تورم بخشی نهایی نشده است.
وی ضمن تأکید براینکه ما منتظر اعلام نرخ تورم بخشی این خودروها از جانب بانک مرکزی هستیم، افزود: مقرر بود در هفته‌های اخیر این نرخ اعلام شود اما هنوز بنا به دلایلی این کار صورت نگرفته است تا این نهاد دستور العمل قیمت گذاری مابقی خودروها را تعیین نماید.
رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به محض دریافت نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی دستور العمل مابقی خودروها را اعلام و شرکت های خودروساز ملزم به رعایت آن هستند.
به گزارش تسنیم، پیش از این جمشید پژویان در نشست خبری در مورد قیمت جدید خودروهایی مانند تندر، مگان، پژو ۲۰۶و رانا گفته بود اطلاعات لازم در این مورد از خودروسازان اخذ شده و آن را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم تا پس از تعیین نرخ تورم خودروها قیمت جدید آنها طی چند روز آینده مشخص شود. اما با گذشت چند روز، هنوز بانک مرکزی نرخ تورم بخشی این خودروها را اعلام ننموده و همچنان بازار این خودروها در بلاتکلیفی به سر می برد.
این مقام مسئول در شورای رقابت در خصوص درخواست اخیر خودروسازان در تجدید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نیز افزود: این درخواست از سوی برخی از شرکت‌های خودروساز به شورای رقابت ارسال شده که هفته آینده با تشکیل جلسه این موضوع را بررسی خواهیم نمود.
وی اضافه کرد: در روند بررسی درخواست خودروسازان در تجدید نظر قیمت‌ها؛ باید مشخص شود آنان براساس پارامترهای تعیینی شورای رقابت در دستور العمل عمل کرده و آیا قیمت مواد اولیه تغییر کرده است یا خیر .


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.